Gazdaság

Az Automatizált Kiviteli Rendszer új korszakot jelent az exportadminisztrációban

Új informatikai rendszert használhatnak május 6-ától az exportőrök. Az Automatizált Kiviteli Rendszer (Automated Export System – AES) teljes egészében automatizálja, papírmentessé teszi a kiviteli eljárások adminisztrációját - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szombaton az MTI-vel.

Az Automatizált Kiviteli Rendszer új korszakot jelent az exportadminisztrációban
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Fotó: MH-archív/Papajcsik Péter

Közleményükben kiemelték, hogy május 6-ától az exportadminisztráció mérföldkőhöz érkezett, az új rendszer az uniós Vámkódex előírásai szerint már teljes körű elektronikus adatfeldolgozást és -tárolást biztosít mind az ügyfeleknek, mind a hatóságnak. A NAV aktívan bevonta a gazdálkodói oldalt és a vámszakmai szövetségeket is a rendszer bevezetésének előkészítésébe. A szoros együttműködés eredménye, hogy az új, modernizált exportrendszer az ügyfélkör igényeihez is praktikusan igazodik: csökkennek a vállalkozások adminisztrációs terhei, az adatkövetelmények pedig egységessé válnak.

A tájékoztatás szerint a NAV az AES élesítésének napját is a gazdálkodókkal együtt határozta meg; a rendszer sikeresen debütált, a vámeljárások feldolgozása megfelelően működik.

A rendszer bevezetését követő három napban 11 037 vámáru-nyilatkozatot fogadott be a NAV – közölték.

Kapcsolódó írásaink