Gazdaság

Elkezdődik a dinnyeszezon a piacvezető áruházláncnál

A legnépszerűbb továbbra is a normál magos görögdinnye lesz az idén is

Jövő hétvégétől érkeznek a Lidl Magyarország raktáraiba a kizárólag magyar termelőktől és beszállítóktól származó görögdinnyék – írta a Lidl Magyarország csütörtökön az Agrárminisztériummal közös sajtótájékoztatóját követő közleményében.

Elkezdődik a dinnyeszezon a piacvezető áruházláncnál
A partnerek hatszáz hektáron, korszerű megoldásokkal kizárólag a Lidl számára termesztenek görögdinnyét
Fotó: MH-archív/Hegedüs Róbert

Ezzel a piacvezető áruházláncnál hivatalosan is elkezdődik az idei dinnyeszezon. A magyar termesztésű gyümölcs bel- és külpiaci népszerűsítésének erősítése továbbra is kiemelt terület a Lidl Magyarország számára. Ennek eredménye az is, hogy az elmúlt hat évben mintegy 14 milliárd forinttal járult hozzá a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítéshez.

A hazai beszállítók előreláthatólag június 21-én kezdik meg a görögdinnyék transzportját a Lidl Magyarország négy logisztikai központjába, így július elején az üzletlánc már teljes mértékben le tudja fedni a belföldi igényeket. Ezzel együtt pedig megindul az export is más Lidl-országok felé. A vásárlói szokások alapján a legnépszerűbb továbbra is a normál magos görögdinnye, de mellette a magnélküli, a mini és a sárgabélű fajták is igen kelendők. A friss gyümölcs több tucat magyar termelőtől érkezik a Lidl-áruházakba, akik szerint zamatos, édes termés várható, ha az időjárás a továbbiakban is a termesztésnek megfelelően alakul.

A dinnyeszezon kezdetét a vállalat az Agrárminisztériummal közösen tartott sajtótájékoztatón jelentette be, Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár beszélt a magyar dinnye kiemelt szerepéről, a hazai termelők, valamint beszállítók támogatásáról.

Hálával tartozunk a Lidl-nek, hogy a magyar gazdák és a hazai dinnyetermelők sorsát a szívükön viselik, és ezzel is segítik az ágazat, valamint a magyar agrárium helyzetét. Ráadásul a magyar dinnyékkel nemcsak az itthoni boltok polcain találkozhatnak a vásárlók, hanem öt európai ország Lidl-áruházaiban is. Az Agrárminisztérium minden olyan kezdeményezésben partner, amely a honi termelőket segíti, és bízunk abban, hogy a továbbiakban még több hazai termelésű és előállítású élelmiszer esetében valósulnak meg ilyen és ehhez hasonló kezdeményezések. A magyar termelőknek jelentős uniós forrásokkal – közel 750 milliárd forinttal – segítünk abban, hogy egyre hatékonyabban, egyre jobb minőségben és nagyobb mennyiségben tudjanak termelni. Ez segítheti azokat a törekvéseinket, amellyel biztosítható, hogy az összes hazai áruházláncon belül még több magyar termék kerülhet az üzletek polcaira itthon és külföldön egyaránt” – fejtette ki az államtitkár.

Ezt követően Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke kiemelte: „Piacvezető áruházláncként elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy az élvonalból támogassuk a magyar beszállítókat és a magyar gazdaságot. A több mint egy évtizede működő Lidl a magyar beszállítókért programunk egyik kiemelt területe a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítése. Partnereink összesen több mint 600 hektáron, korszerű megoldásokkal kizárólag a Lidl számára termesztenek görögdinnyét, és együttműködésünknek köszönhetően 2018 óta megháromszorozták a forgalmukat. Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt hat év során mintegy 45 ezer tonna magyar görögdinnyét értékesítettünk itthon, és 6,7 milliárd forint értékben jutott el a gyümölcs a külföldi áruházakba. Összességében pedig közel 14 milliárd forinttal járultunk hozzá a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítéséhez, a magyar beszállítók támogatásához és a magyar gazdaság fejlődéséhez. A Lidl Magyarország és az Agrárminisztérium közös érdeke a magyar élelmiszeripar és agrárium sikere, és mi ebben továbbra is maximálisan partnerek vagyunk.”

Kapcsolódó írásaink