Gazdaság
Épp a zöldfordulat miatt gyorsulhat fel a klímaváltozás

„Ha Németország leállítja az olajvásárlást, akkor a világpiaci ár csökken, és mások veszik meg” – mondta Sinn. Hozzátette, hogy az elmúlt 40 év ezt világosan megmutatta. A belsőégésű motorok betiltása ezért értelmetlen: „Tönkreteszi az autóiparunkat, csökkenti az életszínvonalunkat, és más országokat, különösen Kínát támogatja. Ahol az utóbbi években nemcsak egyre több szenet égetnek el, hanem az olajfogyasztás is növekszik”. Mivel túl kevés a zöldáram, és az atomerőműveket leállítják, „a több elektromos autó [valójában] lignitbányászatot és több szenet jelent a levegőben”.
A professzor hangsúlyozta: a fosszilis tüzelőanyagok nélkülözhetetlenek az energiaátalakításban. A belsőégésű motorok betiltása nem vezet kevesebb szén-dioxid-kibocsátáshoz, az olajszállító tartályhajók nem fognak eltűnni a világtengerekről, csak más kikötőket vesznek majd célba. „A klímaváltozás [éppen] a tiltás miatt fog felgyorsulni”. A közgazdász szerint az elektromos autók nem jelentenek megoldást a problémára, hiszen a többlet-áramfogyasztáshoz többlettermelésre van szükség, az igényeket pedig a szél-, a nap- és a geotermikus erőművek nem tudják kielégíteni.
A megújuló energiák bővítésével kapcsolatban Sinn a lapnak elmondta: „A szél- és napenergia önmagában nem fog ellátni minket. [Ezeket a] forrásokat nem lehet szabályozni, az időjárás is bizonytalan”. Az építőipar és a közlekedés növekvő áramfogyasztása súlyosbítja a problémát – mondta, megismételve: „Sajnos az energiafordulatot nem tudjuk fosszilis tüzelőanyagok nélkül megoldani, mert az atomenergiáról már lemondtunk”.