Gazdaság

Rossmann: Egyre jobban képbe kerülnek a magyar vásárlók

Több mint 500 új saját márkás termék jön

Az elmúlt évek gazdasági kihívásai újragondolásra késztették a kiskereskedelmi szereplőket. A saját márkás termékek és a hűségprogramok szerepe felértékelődött a vásárlók szemében, akik egyre tudatosabban döntenek. Többek között pontosan tudják, hogy egy akciós termék tényleg a legkedvezőbb áron kapható-e. A Rossmann idei évi célkitűzésének tekinti saját márkás termékpalettájának bővítését, jelenleg is több mint 500 új termék bevezetése van folyamatban.

Rossmann: Egyre jobban képbe kerülnek a magyar vásárlók
Illusztráció
Fotó: Wikipédia

A saját márkás termékeladások forgalma minden kategóriában kimagaslóan nőtt, még az olyan területeken is – például a háztartási szegmens – ahol alapvetően a nagyobb brandek határozták meg a forgalom gerincét. Az online vásárlás fajsúlya is folyamatosan nő, egy átlagos online kosárérték 2022-ben háromszorosa volt a boltinak a Rossmann esetében.

„A teljes tavalyi forgalom volumenét tekintve saját márkás termékek közül a személyes ápolási cikkek – mint például az Isana, For Your Beauty és a Prokudent – részesedése volt a legmagasabb. Második helyen állnak az állateledelek, a harmadikon pedig higiéniai termékek – öztük az Alouette, Facelle – mondta Németh Kornél a Rossmann ügyvezetője.

Hozzátette: „A saját márkás termékpalettánk bővítése kulcsfontosságú az idei évben, jelenleg is több mint 500 új termék bevezetése van folyamatban.”

Flórián László ügyvezető igazgató közölte továbbá, hogy a Rossmann+ VIP tagjainak száma tavaly 200 ezer fővel nőtt, így ma már 2 millió ember tartozik a hűségprogramba.

„Azt látjuk, hogy egyre tudatosabbak a vásárlók, azaz egyre nagyobb részük pontosan képben van azzal, hogy egy akcióban valóban a legkedvezőbb áron kínálják-e az adott terméket. Vásárlásaikat és megtakarításaikat már több százezren követik nyomon a Rossmann webshopban és a nemrégiben megújult mobilappon is, a közösségi média csoportokban pedig egymásnak adják a tippeket a vásárlók arról, hogy éppen melyik láncnál a legolcsóbb egy adott termék” – tette hozzá.

Összességében elmondható, hogy a Rossmann idén a saját márkás termékekre, valamint a hűségprogramos megoldásokra fókuszál. Emellett kiemelt figyelmet fordít a vásárlási élmény erősítésére, a meglévő programjaik fejlesztésére és további új szolgáltatások bevezetésére. Az elsődleges cél, hogy a vásárlók részére egyre magasabb kedvezményeket biztosítsanak, hiszen a tartósan két számjegyű infláció miatt már nem a 20-25%-os akciók a valódi vevőmágnesek, az igazán jól működő hívószó a 30 és 40%-os kedvezmény.

Kapcsolódó írásaink