Gazdaság

Az elmúlt három évben nőtt a feladott részmunkaidős álláshirdetések száma

Az idén az első negyedévben leginkább a vendéglátás, hotel, idegenforgalom területén adtak fel toborzó hirdetéseket

Az elmúlt három évben folyamatosan nőtt a feladott részmunkaidős álláshirdetések száma – közölte a Profession.hu saját adatbázisa alapján pénteken az MTI-vel.

Az elmúlt három évben nőtt a feladott részmunkaidős álláshirdetések száma
A vendéglátásba mindig kell ember (képünk illusztráció)
Fotó: MH

Az állásportál elemzése szerint míg 2020-ban éves átlagban a hirdetések mintegy 4,07 százaléka vonatkozott részmunkaidős munkakörre, egy évvel később már 4,97 százalék, 2022-ben pedig 7,34 százalék.

Az idén az első negyedévben leginkább a vendéglátás, hotel, idegenforgalom területén adtak fel részmunkaidős állásokra toborzó hirdetéseket, ezek aránya csaknem 14 százalék volt. Ezt követi a fizikai, segéd- és betanított munka és a szakmunka. Ezeken a területeken számottevő az osztrák cégek toborzása is – jelezte a Profession.hu.

Mindezekkel szemben az építőipar, ingatlan, a gyártás, termelés, valamint a mezőgazdaság területén kevésbé elterjedtek az ilyen típusú álláslehetőségek, a közigazgatásban pedig egyetlen ilyen hirdetést sem aktiváltak az év első három hónapjában.

Földrajzi elhelyezkedés szempontjából a külföldi munkákra toborzó munkaadók hirdettek meg arányaiban a legtöbb részmunkaidős állást (15,05 százalék).

Magyarországon a fővárosi és Pest vármegyei cégek kerestek leginkább erre a fajta foglalkoztatásra munkaerőt. Vidéken Zala vármegye vezeti a sorrendet 6,23 százalékkal, amely után Nógrád és Vas vármegye következett, míg a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében feladott összes álláshirdetés mindössze 2,78 százaléka volt részmunkaidőre vonatkozó lehetőség.

A közlemény szerint a munkavállalók Hajdú-Bihar vármegye területén részesítik leginkább előnyben a részmunkaidős állásokat, továbbá Vas és Somogy vármegyében.

Az elemzésből az is kiderült, hogy idén a részmunkaidős lehetőségek a legfiatalabb munkavállalók számára népszerűek: az ilyen hirdetésekre jelentkezők 37,8 százaléka Z generációs, 20,2 százaléka Y, 19,7 százaléka pedig X generációs munkavállaló.

Kapcsolódó írásaink