Gazdaság
Újabb szereplő startol a fogyasztóbarát otthonbiztosítások piacán
Az MNB pozitívan bírálta el a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) programra pályázatot benyújtó Allianz Hungária Biztosító Zrt. beadványát. Mivel a biztosító sikerrel pályázott a minősítés megszerzésére, döntésétől függően akár azonnal – de legkésőbb 60 napon belül – megkezdheti az MNB által jóváhagyott minősített termék forgalmazását.
Piaci jelzések szerint az év második felében további intézmények tervezik pályázatukat benyújtani, s szinte minden hazai lakásbiztosítási terméket értékesítő biztosító tervezi a fogyasztóbarát konstrukcióval történő indulást. Noha egy lakásbiztosítási termék fejlesztésének és egyéb belső folyamatok kialakításának (a termék komplexitása és a járvány okozta helyzet miatt is) jelentős az időigénye, a lassabban startolókhoz képest előnybe kerülnek és piacot hódíthatnak majd az MFO termékükkel gyorsabban megjelenő szereplők. Az MNB várakozásai szerint hamarosan a fogyasztóbarát otthonbiztosítások szélesebb köre is elérhetővé válik az ügyfelek számára.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítások ugyanakkora díjért magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleknek, fölösleges többletszolgáltatások és -kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon, miközben a biztosítási szerződés egésze alatt ügyfélbarát kiszolgálást garantálnak.
Az MNB pénzügyi stabilitási és fogyasztóvédelmi szempontból is fontosnak tartja, hogy a lakásbiztosítások piacán élénküljön a verseny az ügyfelekért.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítás alapcsomagja elemi károkra, s egyéb, a háztartásokat egzisztenciájukban alapvetően veszélyeztető tipikus kockázatokra nyújt fedezetet. Az alapcsomaggal kapcsolatos káresemények tartalmát (szűkített kizárásokkal és mentesülésekkel) az MNB egységesen, kötelezően határozta meg a biztosítóknak, családbarát, zöld és digitális szempontokat is figyelembe véve. Kiegészítő fedezetként a lakáshoz közvetlenül kapcsolódó, gyakoribb káresemények is biztosíthatók, amelyek egységes megnevezését a jegybank határozta meg. Ezeken túl további káresemények biztosítására is vállalkozhat az adott biztosító.
A biztosítóval való kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan is végezhető. Az ügyfél egzisztenciális helyzetét fenyegető károk esetén a biztosítók rendkívüli kárfelmérési és kárrendezési eljárást alkalmaznak, valamint kárelőleget nyújtanak. A kárrendezés időtartalma 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5 munkanap lehet csak. A szerződéses feltételek lehetővé teszik, hogy a szerződő 30 napos felmondási határidővel, a naptári negyedév végére a szerződést felmondja.
A jegybank honlapján új információs felületet hozott létre az érdeklődők számára a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításra vonatkozó további adatok, információk, kérdések és válaszok bemutatására.