Gazdaság
Új kerékpáros és közösségi közlekedési fejlesztések segítik a belföldi turizmust
Schanda Tamás elmondta: május 1-jétől a kerékpáros turisták érdekében közvetlen vonat indul Budapest és a Tisza-tó között, menetideje csak 2 óra 15 perc lesz. A vonatban nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsi közlekedik majd legalább 32 kerékpárhellyel, de igény esetén akár 80 biciklit is el tudnak helyezni rajta.
Ugyancsak május 1-jétől ismét elérhetőek a kedvezményes, 990, illetve 2490 forintos Balaton24 és Balaton72 napijegyek, amelyeket a 26 éven aluliak olcsóbban, 660 és 1650 forintért vehetnek meg. Az egy- és háromnapos jegyekkel korlátlanul lehet utazni a tó körül, valamint a Tapolca-Sümeg szakaszon, a balatonfenyvesi kisvasúton, és a Balatonfüred és Tihany között közlekedő, a Volánbusz által közlekedtetett autóbuszokon - közölte az államtitkár.
Schanda Tamás hangsúlyozta: nem sokkal a koronavírus-járvány kitörése előtt mutatták be a Klíma- és természetvédelmi akciótervet, az ebben foglaltak végrehajtása azóta is töretlen.
Az ipar és a közlekedés korszerűsítése, környezetkímélőbbé tétele, az illegális hulladéklerakók felszámolása mellett az is fontos eleme a környezetért folytatott munkának, hogy segítsék az embereknek megismerni Magyarország természeti értékeit - fogalmazott.
Az államtitkár eredményesnek értékelte a munkát, mint mondta, az elmúlt mintegy 11 évben a kirándulás, a túrázás elkezdte a reneszánszát élni.
Idén nyáron ismét számos lehetőséggel támogatják a családokat, baráti társaságokat abban, hogy újabb részeit ismerhessék meg az országnak, vagy visszatérhessenek a már megszeretett vidékekre - fogalmazott. Jelezte, hogy érdemes felkeresni a MÁV honlapját és részletesen megismerni a kedvezményes lehetőségeket.
Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő a sajtótájékoztatón kiemelte: a kormány arra számít, hogy pénteken elérhető a négymillió beoltott, ami ismét vízválasztó lesz. Megnyitnak a beoltottak, illetve a védettségi igazolvánnyal rendelkezők számára olyan régen várt szolgáltatásokat, amelyek például a turizmushoz kapcsolódnak.
A kormány az elmúlt években stratégiai ágazatnak tekintette a turizmust, amely mintegy 400 ezer magyar családnak biztosít megélhetést. A koronavírus-járvány miatt ez a szektor került az egyik legnehezebb helyzetbe - idézte fel Szentkirályi Alexandra.
A gazdaságvédelmi intézkedések a turisztikai szektor számára is igénybe vehetőek voltak, illetve igénybe vehetőek; a kormányszóvivő ezek között említette a hitelmoratóriumot, a járulékkedvezményeket, a hitelprogramokat, a bértámogatást, a SZÉP-kártya megemelt keretösszegét és kedvezőbb adózását, valamint a turisztikai fejlesztési pályázatokat.
Juhász Roland, a Miniszterelnöki Kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára hangsúlyozta, a magyar vasút az elmúlt időszakban komoly fejlődésen ment át. Fontos célként említette, hogy az utazók egyre inkább a közösségi közlekedési alternatívákat válasszák az egyéni közlekedés helyett. Mint mondta, ehhez a vasútnak egyre jobb, kényelmesebb, biztonságosabb és környezetbarátabb kínálattal kell rendelkeznie.
A kormány szándéka, hogy a vasúthálózat váljon a közösségi közlekedés gerincévé. Ehhez össze kell hangolni a vonatok és a buszok menetrendjét, meg kell szüntetni a költséges és kihasználatlan párhuzamosságokat, meg kell teremteni az egységes forgalomirányítást és utastájékoztatást - fejtette ki az államtitkár. Hozzátette, a végső cél 2022 elejére a tarifaközösség létrehozása, hogy egy típusú bérlettel vagy jeggyel bármelyik államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehessen utazni.
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos úgy fogalmazott: a Tisza-tó kerékpáros paradicsommá vált tavaly, amikor a kormány megépítette a Tiszafüredet Poroszlóval összekötő hiányzó kerékpárút-szakaszt, azóta elérte az itt átbiciklizők száma a százezret. A kormánybiztos különösen fontosnak nevezte, hogy a MÁV május 1-jén reggel elindítja a vonatot, amellyel átszállás nélkül juthatnak el a fővárosból a tóhoz a kirándulók, illetve a kerékpárosok, este pedig visszafelé is indul közvetlen járat.
Homolya Róbert, a MÁV-Volán csoport elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: 2021 a vasút európai éve, így kiemelten szeretnék felhívni az emberek figyelmét a vasútra, a legzöldebb, legbiztonságosabb és legfenntarthatóbb közlekedési módra. Mint mondta, a versenyképesebb vasút létrehozását tűzték ki célul.
A vasút készül arra, hogy a koronavírus-járvány visszaszorulásával újraindul az élet, a nyár különösen fontos a vasúttársaságnál. A Volánbusz Zrt. feletti tulajdonosi jogok tavaly kerültek a MÁV-csoporthoz, integrált közösségi szolgáltató vállalatként könnyebb hatékonyabban megszervezni a közösségi közlekedést; nagyon jó lehetőség és nagy felelősség a fenntartható rendszer, illetve az egységes kínálat biztosítása az utasoknak - fejtette ki az elnök-vezérigazgató.