Gazdaság

A kormány célja, hogy a kerékpárutak hossza érje el a 15 ezer kilométert

A kormány terve, hogy a meglévő kerékpárút hálózat fejlesztésével, 2030-ra 15 ezer kilométeresre bővüljön a teljes hálózat - hangsúlyozta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára pénteken, az 5,6 kilométeres Budapest-Budakalász-Szentendre útszakasz átadásán Budakalászon.

A kormány célja, hogy a kerékpárutak hossza érje el a 15 ezer kilométert
Biciklizők a Budapest és Szentendre közötti kerékpárúton az avatás napján
Fotó: MTI/Bruzák Noémi

Schanda Tamás elmondta, hogy az elmúlt évtizedben, amióta polgári-nemzeti kormány van Magyarországon, mintegy 1300 kilométer kerékpáros út épült. Hozzátette, hogy jelenleg több mint 9000 kilométer kerékpározásra ajánlott út található az országban, ebből mintegy 4000 kilométer önálló kerékpárút, a többi kijelölt kerékpáros út.

A pénteken átadott 5,6 kilométeres szakasz 1,378 milliárd forintból valósult meg. A szakasz nagy része, 3380 méter új bicikliút, 1230 méteren javították, korszerűsítették a meglévő kerékpárutat, 830 méteren pedig biztonságos, kerékpárral is jól közlekedhető utat jelöltek ki. Emellett a Dera-patak felett létrehoztak egy kerékpáros hidat és kialakítottak három pihenőhelyet, valamint bővítették a közvilágítási hálózatot - ismertette az államtitkár.

Schanda Tamás kitért arra, hogy a 2014-2020 közötti fejlesztési időszak is tartogat még bőven eredményeket, hiszen 200 milliárd forintból valósulnak meg ebben a ciklusban különböző kerékpáros fejlesztések.

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kiemelte, hogy nemcsak a kerékpáros túrázok számára fontos, hanem a biciklis munkába járást, a mindennapos kerékpározást is nagymértékben segíti a most átadott kerékpárút, amelyet már az átadási ünnepség előtt birtokba vehettek a bringások.

Az átadott kerékpáros út az EuroVelo 6 kerékpáros útvonal része, amely az Európai Kerékpárút Hálózathoz tartozik, és az Atlanti-óceánt köti össze a Fekete-tengerrel több fontos, nagy európai folyót érintve. Ez az első európai kerékpárút, amelyik érinti Magyarországot.

Kapcsolódó írásaink

Bringás reneszánsz Magyarországon

ĀRévész Máriusz kormánybiztos büszke arra, hogy az elmúlt tíz év során több kerékpárosfejlesztés valósult meg hazánkban, mint korábban bármikor

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom