Gazdaság
Elindulhat az első Minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás

A közlemény szerint az MNB pozitívan bírálta el – s erről csütörtökön értesítette is – a Minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás (MFO) program első pályázatát benyújtó Union Biztosító Zrt.-t. A jegybank közölte, mivel a biztosító sikerrel pályázott a minősítés megszerzésére, döntésétől függően akár azonnal megkezdheti itthon az MNB felé bejelentett minősített termékek forgalmazását.
„A jegybank adatai szerint szinte minden hazai biztosító – s mellettük lakásbiztosítási üzletágba újonnan belépő szereplő is – tervezi a fogyasztóbarát konstrukcióval való indulást. Noha egy lakásbiztosítási termékfejlesztés, s egyéb belső folyamatok kialakítása jellemzően legalább fél évig tartanak, a lassabban startolókhoz képest előnybe kerülnek és piacot hódíthatnak majd az MFO termékükkel gyorsabban megjelenő szereplők. Az MNB várakozásai szerint a fogyasztóbarát otthonbiztosítások 2020-ban széles körben elérhetővé válhatnak az ügyfelek számára.”
A fogyasztóbarát otthonbiztosítások ugyanis ugyanakkora díjért magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleknek, fölösleges többletszolgáltatások és -kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon, miközben a biztosítási szerződés egésze alatt ügyfélbarát kiszolgálást garantálnak - írta az MNB, majd hozzátette, hogy pénzügyi stabilitási és fogyasztóvédelmi szempontból is fontosnak tartja, hogy a lakásbiztosítások piacán élénküljön a mai lanyha verseny az ügyfelekért.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítás alapcsomagja elemi károkra, s egyéb, a háztartásokat érintő tipikus kockázatokra nyújt fedezetet - hangsúlyozta a jegybank. „Az alapcsomaggal kapcsolatos káresemények tartalmát, a kizárásokat és mentesüléseket az MNB egységesen, kötelezően határozta meg a biztosítóknak, családbarát, zöld és digitális szempontokat is figyelembe véve. Kiegészítő fedezetként a lakáshoz közvetlenül kapcsolódó, gyakoribb káresemények is biztosíthatók, amelyek egységes megnevezését a jegybank határozta meg. Ezeken túl további káresemények biztosítására is vállalkozhat az adott biztosító.”
A biztosítóval való kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan is végezhető. Az ügyfél egzisztenciális helyzetét fenyegető károk esetén a biztosítók rendkívüli kárfelmérési és kárrendezési eljárást alkalmaznak - szerepel a közleményben. A kárrendezés időtartalma 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5, e fölött 10 munkanap lehet csak. A lakásbiztosítás (a megkötése utáni 3. negyedévtől) 3 havonta igény szerint bármikor felmondható - írta az MNB.
A jegybank honlapján új információs felületet is létrehozott az érdeklődők számára a Minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításra vonatkozó további adatok, információk, kérdések és válaszok bemutatására. Az MFO termékek közti egyszerű eligazodást ez év őszétől a jegybank által kialakítandó összehasonlító program is támogatja majd - zárta írását az MNB.