Gazdaság
Új névvel jelentkezik a Ryanair
A weboldal információi szerint a Ryanair budapesti bázisán dolgozó személyzetet erre a hétre állománygyűlésre hívták össze, feltehetően ezen tervezik bejelenteni az elképzelést a dolgozóknak. A Ryanair pilótáit tömörítő érdekvédelmi szervezet Facebook-oldalára azonban már felkerült egy prezentáció, amiben azt írja a cég, hogy amelyik munkavállaló nem fogadja el a Buzz ajánlatát, azt másik Ryanair-bázisra helyezik át.
A változásnak az az oka, hogy a Buzz alacsonyabb költségszinttel működik, mint az anyavállalata, a Ryanair-csoport pedig így akarja felvenni a versenyt a lengyel piac után a magyar főváros repterén is a nála alacsonyabb költségekkel működő és ambiciózus növekedést mutató Wizz Airrel.
Mint írják, a Buzz még 2018 nyarán indult öt repülőgéppel, azzal a céllal, hogy részesedést szerezzen a lengyel charter piacból. A Ryanair idén március 14-én jelentette be, hogy az addigi Ryanair Sun helyett 2019 őszétől Buzz márkanéven működik majd a leányvállalat. Ekkor már azt közölték, hogy a Buzz a charter járatok mellett menetrend szerinti Ryanair-járatok teljesítését is átveszi. A cég 2019 őszén saját honlapot is kap, ahol a Ryanair-járatokra is foglalhatnak jegyet az utasok.
Buzz márkanéven egyébként a 2000-es évek elején üzemelt már egy kis légitársaság az Egyesült Királyságban, London-Stansted bázissal. A Boeing 737-300-asokat és Bae-146-osokat üzemeltető céget a KLM alapította, de később a Ryanair felvásárolta, majd megszüntette. A cég márkaneve és védjegye viszont megmaradt a Rynair tulajdonában.
A Rynair-csoport immár öt légitársaságot üzemeltet: az ír Ryanair (DAC), az osztrák Laudamotion, a brit Ryanair UK, a lengyel Buzz cégeket, valamint a 2019. nyarán létrehozott Malta Airt.
A korábbi közlések szerint a Ryanair francia, olasz és német bázisain szolgáló repülőgépek és személyzetek az önálló légi üzemeltetői engedély alatt működő máltai légitársasághoz kerülnek át, így a személyi jövedelemadójukat nem Írországban, hanem a bázisuknak megfelelő országban fizetik majd. A budapesti Ryanair (DAC) bázis bezárása és a lengyel leányvállalatnak történő átadása is beleillik ebbe a stratégiába.