Életmód

A mai elektromos rollerek elődjével száguldoztak a 20-as évek New Yorkjában

Az amerikai gyártás után Németországban is megpróbálkoztak vele

1915 és 1922 között zajolott a gyártás, egészen pontosan Autoped Company of Long Island City jóvoltából. Ezek az úgynevezett autopedek kísértetiesen hasonlítottak a mai elektromos rollerekre, amelyeket sokan rajongásig imádnak, mások pedig a pokolba kívánják őket – írja cikkében a Földjáró.hu. 

A mai elektromos rollerek elődjével száguldoztak a 20-as évek New Yorkjában
A mai elektromos rollerek elődjével száguldoztak a 20-as évek New Yorkjában
Fotó: Wikipedia/Georges Jansoone, AFP/© COLLECTION Roger-Viollet

New York nem tartozik a legősibb nagyvárosok közé (1624 az alapításának éve), mégis minden egyes utcasarok, toronyház és metrómegálló tartogat valami izgalmas történetet. Mondhatjuk, hogy aranykorát a 20-as években élte, F. Scott Fitzgerald bestsellerei nagyszerűen mutatják be az akkori Nagy Almát. Ez az aranykor persze relatív, hiszen minden generációnak tartogatott valami egyedit és megismételhetetlent ez a csodás város. Térjünk most mégis vissza a Nagy Gatsby történetének korába.

Hihetetlennek tűnik, de a jellegzetes Ford T-modellek mellett megjelentek ekkor a gyors, kis helyet foglaló és praktikus járművek is, az úgynevezett autopedek is. Egyes modelleknek magában a kormányoszlopban volt az üzemanyagtartálya, később pedig az első sárhányó fölött helyezték el ezt. A legtöbb autoped kormányoszlopa lehajtható volt a helytakarékosság miatt.

Ezek a fürge, kis helyen elférő járművek azonban nem arattak akkora sikert, hogy tömegjárművé válhattak volna, de például a postások egy ideig előszeretettel használták. Az amerikai gyártás után Németországban is megpróbálkoztak vele, de végül ott is elhasalt az autoped-koncepció.

Ma pedig utódjával, az elektromos rollerrel városonként több ezer ember közlekedik A pontból B pontba.

Kapcsolódó írásaink