Egészség

Öt olyan étel, amit érdemes ennie, ha 100 évig akar élni

Azzal kell kezdeni, hogy néhány tápanyagokban gazdag ételt beiktatunk az étrendünkbe

Valószínűleg mindannyian szeretnénk 100 évig egészségesen élni, de nem könnyű megérteni, hogyan lehet ezt elérni – írja a Sports.kz az Unian.net-re hivatkozva.

Öt olyan étel, amit érdemes ennie, ha 100 évig akar élni
Képünk illusztráció
Fotó: NorthFoto

Dr. Sarah Bonza MD elmondta, hogy a hosszú élethez a legjobb élelmiszerek a leveles zöldségek, a diófélék, a bogyós gyümölcsök, a teljes kiőrlésű gabonafélék és a zsíros halak.

1 – Leveles zöldségek

„A leveles zöldek vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban gazdagok, és segítenek leküzdeni a krónikus gyulladást és az oxidatív stresszt, két, az öregedéssel összefüggő tényezőt” – jegyzi meg dr. Bonza. A zöldek nemcsak az általános egészséget támogatják, hanem elősegítik a bélrendszer egészségét és segítenek a vércukorszint szabályozásában, csökkentve ezzel a krónikus betegségek kockázatát, amelyek befolyásolhatják a hosszú életet.

2 – Diófélék

„A diófélék tele vannak jó zsírokkal, fehérjékkel és rostokkal, ami segít csökkenteni a szívbetegségeket és kordában tartani a koleszterinszintet” – állítja az orvos. A diófélék rendszeres fogyasztása összefüggésbe hozható a gyulladás csökkentésével és az agy jobb egészségével, ami fontos a pozitív öregedéshez, a kognitív funkciók fenntartásához és végső soron a hosszabb, egészségesebb élethez.

3 – Bogyós gyümölcsök

„A bogyók szuperélelmiszerek, mert magas az antioxidánsok, például az antociánok tartalma, amelyek segítenek az oxidatív stressz leküzdésében és a betegségek kockázatának csökkentésében” – magyarázza dr. Bonza.

4. Teljes kiőrlésű élelmiszerek

A teljes kiőrlésű gabonafélék, beleértve a barna rizst, a quinoát, a zabot és a teljes kiőrlésű búzát, kritikus szerepet játszanak az egészséges emésztőrendszer fenntartásában, különösen az életkorunk előrehaladtával. Emellett segítenek a koleszterin – és vércukorszint szabályozásában, csökkentve ezzel az olyan krónikus betegségek kialakulásának kockázatát, mint a 2-es típusú cukorbetegség és a szívbetegség, és potenciálisan néhány évvel meghosszabbíthatják az életünket.

5. Zsíros halak

Az olyan zsíros halak, mint a lazac, a makréla és a szardínia magas omega-3 zsírsavtartalommal rendelkeznek, ami a trigliceridszint és a vérnyomás csökkentésével, valamint a szívritmuszavarok kockázatának mérséklésével segíti a szív egészségét. dr. Bonza hozzáteszi, hogy a rendszeres halfogyasztás segít megelőzni a gyulladást a szervezetben, fenntartani az agy egészségét, és csökkenti a demencia kialakulásának valószínűségét.

Korábban a görög Ikaria szigetének egyik lakója, amely a hosszú életűek nagy számáról ismert, mesélt a szigetlakók étrendjéről, amely segít nekik az élet meghosszabbításában. Étlapjukon különösen a hüvelyesek, a teljes kiőrlésű gabonatermékek, a gyógynövények, a fokhagyma és a diófélék szerepelnek.

Kapcsolódó írásaink