Egészség

Az 5 leghatásosabb táplálékkiegészítő, amitől leolvadnak a kilók

A sikeres diétát elősegítheti, a kívánt eredmény elérését meggyorsíthatja, ha a megfelelő táplálékbevitel mellett különböző étrend-kiegészítőket is fogyaszt. Sok csodákat ígérő, hangzatos, de valójában minimális hatásfokkal működő, esetleg teljesen haszontalan termék van a piacon, amelyek csak a pénztárcáját vékonyítják. Cikkünkben bemutatjuk az 5 leghatásosabb táplélékkiegészítőt, amit érdemes segítségül hívnia, ha elszánta magát a kilók a kilókkal folytatott harcra!

Az 5 leghatásosabb táplálékkiegészítő, amitől leolvadnak a kilók
Ezek az étrendkiegészítők nem kegyelmeznek, ha testzsírról van szó
Fotó: Northfoto

Fontos leszögezni, hogy egy sikeres diéta szempontjából a kiegyensúlyozott étrend továbbra is a legfontosabb, bizonyos kiegészítők azonban segíthetik erőfeszítéseit például anyagcseréje fokozásával, a finomságok utáni sóvárgás megszüntetésével és az általános egészségi állapot támogatásával.

Következzen öt tudományosan alátámasztott hatékonysággal rendelkező étrendkiegészítő, amelyeket fogyasztását érdemes lehet megfontolnia, ha a strandfazon elérése a cél.

1.Fehérjepor: A fehérje az izommegtartásban és -növekedésben betöltött szerepéről híres. Diéta alatt leginkább izom megőrző szerepe kerül előtérbe, hiszen a tónusos, formás testhez elengedhetetlen valamennyi izomtömeg. Alacsonyabb kalóriafogyasztás esetén a szervezet hajlamos izmot veszíteni, fehérje fogyasztással pedig ezt előzheti meg, emellett jóllakottság érzetet ad és kifejezetten finom, segíthet kevesebb kalóriát fogyasztani a nap folyamán. A tejsavóból, kazeinből vagy növényi eredetű forrásokból, például borsóból vagy kenderből származó fehérjeporok kényelmes megoldást kínálnak napi fehérjebevitelének egy részének biztosításához.

2.Halolaj: A halolaj-kiegészítőkben található omega-3 zsírsavak számos egészségügyi előnnyel járnak, többek között támogatják a szív és érrendszer egészségét és csökkentik a gyulladást. A fogyással összefüggésében az omega-3-ról kimutatták, hogy fokozza a zsírégetést. Ez az egészséges zsírsav javítja az inzulinérzékenységet, így a szervezet könnyebben hasznosítja a szénhidrátokat energiaként, nem pedig zsírként raktározza el. A halolaj-kiegészítők étrendjébe való beépítése segíthet optimalizálni a zsíranyagcserét ezáltal jelentősen hozzájárulhat álmai alakjának eléréséhez.

3.Zöld tea kivonat: A zöld tea kivonat gazdag katekinekben, erős antioxidánsokban, amelyek a fokozott zsírégetéshez és az anyagcsere folyamatokhoz járulnak hozzá. Serkenti a termogenezist, vagyis azt a folyamatot, amelynek során a tested hőt termel és ezáltal kalóriát éget. A zöld tea kivonat egyaránt segíthet a fogyásban és az optimális testsúly fenntartásában, továbbá segíthet elnyomni az étvágyat, igazán értékes kiegészítője lehet bármilyen fogyókúrának.

4. Rost-kiegészítők: A megfelelő rostbevitel kulcsfontosságú a teltségérzet elősegítésében és az emésztés egészségének megőrzésében. Sok ember azonban nehezen tudja fedezni napi rostszükségletét pusztán étrenddel. A rost-kiegészítők, segíthetnek áthidalni ezt a problémát, és hozzájárulhatnak a fogyásához azáltal, hogy jóllakottság érzetet kelt, ezen kívül szabályozzák a vércukorszintet, és a salakanyagok kiválasztást is.

5. Zsírégető kiegészítők: A zsírégető étrendkiegészítők gyakran tartalmaznak olyan összetevőket, mint a koffein, a zöld tea kivonat és az L-karnitin, amelyek célja az anyagcsere felgyorsítása és a zsírégetés. Ezek a kiegészítők segíthetnek elnyomni az étvágyat és növelni az energiaszintet, vannak amelyek képesek enyhén megemelni a testhőmérsékletet, a már fent említett termogenezis révén így a szervezet extra kalóriákat éget el. A zsírégetők nagyon fontos eszközei lehetnek a fogyás-arzenáljának, elengedhetetlen, hogy megbízható gyártó termékeit válasszuk és minden esetben betartsuk a gyártó által előírt adagolást.

Ha a fent említett kiegészítőket beépíti étrendjébe azzal jelentősen meggyorsíthatja a kilók leadását, azonban sose felejtse el, az igazi kulcs a megfelelő táplálkozás és mozgás kombinációja. Amennyiben súlyleadás a célja mindenképp törekedjen arra, hogy kevesebb kalóriát fogyasszon, mint amennyit eléget a nap folyamán. A kalóriadeficit mellett fontos tényező lehet valamilyen fizikai tevékenység beépítése a hétköznapokba, lehet ez akár csak napi 30 perc tempós séta, futás esetleg yoga. Diétája és edzésporgramja összeállításához érdemes lehet profi edző segítségét kérnie.


Mielőtt bármilyen új étrend-kiegészítőt adna hozzá, konzultáljon egészségügyi szakemberrel, különösen, ha alapbetegsége van, vagy gyógyszereket szed.

Kapcsolódó írásaink