Divat

Betiltották a Zara reklámokat

A modell „egészségtelenül vékonynak” tűnt

Betiltottak két Zara divatmárka reklámot, mert olyan modelleket ábrázoltak, akik „egészségtelenül vékonynak” tűntek.

Betiltották a Zara reklámokat
Képünk illusztráció
Fotó: NorthFoto

A Reklám Szabványügyi Hatóság (ASA) szerint az árnyékok és a hátrafogott frizura az egyik modellt „soványnak” láttatták, míg egy másik képen a modell „kiálló” kulcscsontjait mutatta.

A felügyeleti szerv úgy döntött, hogy a „felelőtlen” reklámok nem jelenhetnek meg újra jelenlegi formájukban, és a Zara köteles biztosítani, hogy minden képét „felelősségteljesen” készítse el.

A Zara eltávolította a reklámokat, és azt nyilatkozta, hogy mindkét modell rendelkezett orvosi igazolással, amely igazolta, hogy a képek készítésekor jó egészségnek örvendtek.

A két betiltott hirdetés korábban egy kiskereskedő weboldalán jelent meg egy képgalériában. Az egyik hirdetés egy rövid ruhát hirdetett, a modell lábai „észrevehetően vékonynak” tűntek.

„Kiálló kulcscsontok”

A másik betiltott reklám egy inget mutatott, és a modell állítólag olyan pozícióban volt, hogy a „kiálló” kulcscsontjai a reklám „fókuszpontjává” váltak.

Az ASA további két Zara hirdetést is kivizsgált, de egyiket sem tiltották be.

A Zara úgy döntött, hogy eltávolítja az összes megjelölt képet, és azt mondta, hogy nem kapott közvetlen panaszt.

A kiskereskedő az ASA-nak azt nyilatkozta, hogy a képeken egyetlen apróbb módosítást sem végeztek a „nagyon apró világítási és színbeli korrekciókon” túl.

Hozzátette, hogy a 2007-ben a UK Model Health Inquiry által közzétett, „Egészséges jövő megteremtése” című jelentés ajánlásait követték.

A Zara azt nyilatkozta, hogy kifejezetten eleget tett a jelentés harmadik ajánlásának, amely szerint a modelleknek „be kell mutatniuk egy orvosi igazolást, amely igazolja jó egészségi állapotukat, olyan orvosoktól, akik jártasak az étkezési zavarok felismerésében”.

Ez azután történt, hogy más kiskereskedők hirdetéseit betiltották az év elején, mert a modellek túl vékonyak voltak.

Júliusban betiltottak egy Marks & Spencer reklámot, mert a modell „egészségtelenül vékonynak” tűnt.

Az ASA szerint a modell póza és a ruházata – beleértve a „nagy, hegyes cipőket”, amelyek kiemelték „lábai karcsúságát” – „felelőtlenné” tette a reklámot.

Idén év elején a Next is betiltotta a kék skinny farmernadrágok reklámját.

Az ASA szerint a reklám hangsúlyozta a modell lábainak vékonyságát, és „felelőtlennek” minősítette.

A Next közölte, hogy nem ért egyet a reklámfelügyelet döntésével, és azt mondta, hogy a modell bár karcsú, „egészséges és tónusos testalkattal” rendelkezik. A következő reklámtilalom után a BBC olvasói azt kérdezték, miért nem tiltják be azokat a reklámokat, amelyekben az egészségtelenül túlsúlyos modellek láthatók.

Kapcsolódó írásaink