Divat

Nemcsak a futballjuk a felszerelésük is vonzóbb lett a nőknek

Aki figyelemmel kíséri az Ausztráliában és Új-Zélandon zajló női labdarúgó világbajnokságot, az láthatja, hogy a futballistáknak nem csak a játéka lett látványosabb, hanem a felszerelésük is.

Nemcsak a futballjuk a felszerelésük is vonzóbb lett a nőknek
Anglia-Nigéria nyolcaddöntő: Lauren May Hemp (balról) végre kék nadrágban játszhat
Fotó: AFP/Jose Breton

Hol vannak már azok az idők, amikor a női labdarúgóknak még saját felszerelésük sem volt, például a huszadik század elején az férfi ifjúsági játékosok mezeiben, bő gatyáiban rúgták a labdát.

Jean Williams angol futballtörténész a BBC-nek elmondta, hogy még a 21. században is ritkaságnak számított a nők testre szabott futballszerelése. Alig hat évvel ezelőtt az ír női csapat sztrájkkal fenyegetőzött, mert „ötödik osztályú állampolgárként” kezelték őket: azt kifogásolták, hogy a nyilvános illemhelyeken kénytelenek átöltözni a meccsekre és vissza, mert megosztották a felszerelést az ifjúsági csapatokkal.

A női futball népszerűsége az elmúlt évtizedekben világszerte jelentősen nőtt, ez pedig felkeltette a figyelmét a sportszergyártó cégeknek is. A divatos megjelenés tekintetében a fordulópontot a 2019-es franciaországi női világbajnokság jelentette. Erre a vébére olyan világcégek, mint például a Nike és az adidas egyedi, eredeti felszereléseket terveztettek majd gyártottak az általuk szponzorált válogatottak számára.

A megnövekedett kereslet hatására a most zajló világbajnokság előtt az adidas bejelentette, hogy minden idők legnagyobb elkötelezettségét vállalja a női futball mellett. A német világcég által támogatott tíz válogatott tagjait testre szabott egyén sportmelltartókkal, s testhezálló mezekkel látta el.

Az angol válogatott öltözete is változott: a Nike a fehér rövidnadrágot kékre cserélte, miután a játékosok régóta ellenezték a fehér színű alsót menstruációjuk miatt. 

A világbajnok amerikai  Alex Morgan fehérneműt reklámoz
A világbajnok amerikai Alex Morgan fehérneműt reklámoz
Fotó: Calvin Klein

A női futball megnövekedett népszerűsége megerősítette a divatházak és a tervezők érdeklődését is a játékosok iránt. A torna előtt Calvin Klein fehérnemű-kampányában részt vettek a női labdarúgók is a Hírességek Csarnokában. Itt jelen volt az amerikai női válogatott csapatkapitánya, Alex Morgan, az angolok szupercsatárja, Chloe Kelly és az ausztrálok feltörekvő sztárja, Mary Fowler női játékos is.  

A női futballisták felszerelésének jövőjével kapcsolatban Amy Charlton, az adidas igazgatója elmondta: „Nincs kijelőlt cél, folyamatosan tanuljuk és alkalmazzuk az új technikát, hogy a következő női világbajnokság még jobb legyen„. Ami pedig a játékosokat illeti, a világbajnokság sztárjai valószínűleg tudatlanul is, de befolyásolják a divatvilágot.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom