Belföld

Pécsett a hétfői járatok csaknem harmada kimaradhat a sztrájk miatt

A pécsi helyi közösségi közlekedésben vasárnap a sztrájkmenetrendben 1161 járat indításával – a megszokotthoz képest mindössze tíz járattal kevesebbel – biztosítható volt az elégséges szolgáltatás, hétfőn viszont már a járatok csaknem harmada maradhat ki – tájékoztatta a helyi közlekedési vállalat, a Tüke Busz Zrt. közleményében az MTI-t.

Pécsett a hétfői járatok csaknem harmada kimaradhat a sztrájk miatt
Barkóczi Csaba, a pécsi Fidesz önkormányzati képviselője már ősszel figyelmeztetett a tömegközlekedési vállalat problémáira
Fotó: Pécsi Fidesz

A cég hangsúlyozta: a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) által január 28-ra és 29-re meghirdetett munkabeszüntetés ideje alatt a társaság törekszik – jogszabályokban meghatározott módon – az elégséges szolgáltatások biztosítására.

Hétfőn a normál menetrend szerinti 1884 járat helyett 1363 járat indításával – a normál menetrendhez képest 521 járattal kevesebbel – biztosítani lehet az elégséges szolgáltatást – jelezték a közleményben.

Prioritásként kezelik majd a város ipari parkjaiban működő, illetve a kiemelt foglalkoztatók dolgozóinak a műszakváltásokhoz igazodó szállítását, és arra törekednek, hogy a pécsiek minden lehetséges felületen pontos információkat és tájékoztatást kapjanak az elégséges menetrendi szolgáltatásról – közölte a busztársaság. Ennek keretében minden megállóba figyelemfelhívó tájékoztatást helyeztek ki, a társaság honlapján és a tukebusz.hu-n is részletes sztrájkmenetrendet tettek közzé.

A SZAKSZ csütörtökön jelentette be közösségi oldalán, hogy – a Volánbusz Zrt.-nél folyó munkabeszüntetéssel egyidejűleg – a pécsi cégnél is sztrájk lesz vasárnap és hétfőn.

Az érdekképviselettel való megegyezés érdekében a Tüke Busz Zrt. menedzsmentje meghívta január 30-ára, keddre a bértárgyalás újabb fordulójára a két reprezentatív szakszervezet küldöttségét.

Az éves átlagban 387 alkalmazottat, ezen belül 238 autóbuszvezetőt foglalkoztató Tüke Busz százszázalékos önkormányzati tulajdonú cég, amely 160 – zömében gázolaj, kisebb részt elektromos hajtású – járművel látja el a közösségi közlekedési feladatokat Pécsen.

A pécsi Fidesz már az ősszel felhívta a figyelmet a problémákra. Barkóczi Csaba, a pécsi Fidesz önkormányzati képviselője úgy fogalmazott, hogy a pécsi polgármester meggyőződése szerint a Tüke Busz dolgozói helyett csupán néhány vezetőt kell megfelelően díjazni a sikerhez. „Emlékezzünk rá, hogy szűk másfél év leforgása alatt 160 százalékkal emelkedett a Tüke Busz vezérigazgatójának bére, aki emellett év végén még többmilliós prémiumot is magáénak tudhat a városvezetés jóvoltából. A cég igazgatótanácsát szocialista politikusok és önmagukat erősnek tartó emberek foglalták el, akik az évek folyamán szintén több millió forinttal gyarapodhattak, és kétes megbízások keretében súlyos milliók kerültek egy jól behatárolható baloldali ügyvédi körhöz is. Van olyan ügyvéd, aki óránként 35 ezer forintot számláz a cégnek, miközben egy buszvezetőnek ez több napi bruttó bére” – jelentette ki szeptemberben Barkóczi Csaba, a pécsi Fidesz önkormányzati képviselője.

Kapcsolódó írásaink