Belföld

Fel kell venni a kesztyűt a politikai támadások és megbélyegzés ellen

Több mint száz újabb érdeklődő, valamint újabb hazai és nemzetközi szaktekintélyek részvételével folytatódott a Mathias Corvinus Collegium kétnapos, nemzetközi kiadói konferenciája a második napon. Az első panelbeszélgetés a „Pénz és média: sikertörténetek az online világból” címet viselte.

Fel kell venni a kesztyűt a politikai támadások és megbélyegzés ellen
Kovács István, a Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, tulajdonosa, Jair Netanjahu izraeli kolumnista, rádiós műsorvezető, politikai influenszer, Roland Tichy, a Tichys Einblich online magazin alapítója, újságíró és Gladden Pappin, az American Affairs társalapítója, az MCC vendégoktatója, moderátor (b–j) a Mathias Corvinus Collegium (MCC) második nemzetközi médiakonferenciájának második napján, 2023. január 26-án. A Konferencia a publikálás jövőjéről című kétnapos tanácskozáson három kontinens tizenhárom országából érkező negyven előadó osztja meg gondolatait kilenc panelbeszélgetés keretében a médiapiac helyzetéről
Fotó: MTI/Soós Lajos

Netanyahu: Hangot adni a hangtalanoknak

Izraelben néhány évvel ezelőtt a társadalom döntő többségének értékrendje nem jelent meg a médiában – emlékeztetett Yair Netanyahu, ismertetve karrierjének történetét. A rádiós műsorvezető, izraeli politikai közösségi média influenszer elmondta, feladatuk az volt, hogy hangot adjanak a hangtalanoknak, vagyis megteremtsék azokat a platformokat, ahol beszélhetnek a konzervatív, jobboldali emberekhez.

Netanyahu szerint pont ezért voltak sikerre ítélve, mert a társadalom többségének véleményét mondják ki hangosan, és meg is vívják a nyilvánosság előtt a csatát a baloldali médiabefolyás ellen. Az izraeli médiaszemélyiség rámutatott: nem érdemes menekülni a politikai támadások elől, fel kell venni a kesztyűt, nem szabad félni, és feladata is a jobboldali influenszereknek, hogy kiálljanak a követőik véleményéért.

Megafon: Mozgalmi jellegben rejlik a siker

Magyarországon történeti okai is van annak, hogy így alakult a hazai médiapiac, és hogy komoly sikereket érnek el jobboldali véleményvezérek az online közösségi térben. A rendszerváltás ugyanis a politikában bekövetkezett, de a médiapiacon nem – emlékeztetett a Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, tulajdonosa.

Kovács István rámutatott, 1990 után is ugyanazok a baloldaliak uralták a médiát, mint a szocializmusban. Mindez 2006-ban változott meg, amikor a jobboldal elkezdte kiépíteni a saját médiáját: újságot, televíziót, rádiót, később online hírportálokat. Ennek a folyamatnak a része volt Kovács szerint a közösségi média jelenlét erősítése is a Megafon mozgalommal.

Kiemelte, a Megafon egy teljesen új és talán a világon egyedülálló kezdeményezés, amely mozgalomnak indult. Kovács István szerint pont a mozgalmi múltban rejlik a csoport sikere. Még akkor is, ha a közösségi média területe ellenséges terület volt a konzervatív és jobboldali értékeket valló és ezek mellett nyíltan kiálló influenszereknek.

Németországban a médiaóriások ellen

Németországban továbbra is a régi médiaóriások uralják a piacot, ugyanakkor óriási sikereket értek el új, a fősodorral szembemenő kezdeményezések. Roland Tichy, a Tichys Einblich online magazin alapítója eredményeiket ismertetve elmondta, most már több mint 1,8 millió követőjük van, több tízmillióan kedvelik őket, az online jelenlét mellett van rádióműsoruk, hírlevelük. A siker annak köszönhető, hogy kitöltöttek egy űrt, milliók véleményét jelentetik meg.

Kapcsolódó írásaink