Belföld

Kis miskolci abszurd: járatsűrítések helyett rollerre küldené a lakosokat a baloldal

A Fidesz–KDNP leleplezte a tervezett intézkedéspótló ötleteket

A miskolci tömegközlekedésben bekövetkezett az, amire senki nem mert gondolni. A városban járatsűrítések helyett elektromos rollerekkel és biciklikkel akarják javítani a kaotikus tömegközlekedést – jelentette ki kedd délutáni sajtótájékoztatóján a Fidesz–KDNP városi frakciószóvivője, Hollósy András. 

Kis miskolci abszurd: járatsűrítések helyett rollerre küldené a lakosokat a baloldal
Hollósy András és Bajusz Gábor a keddi miskolci sajtótájékoztatón
Fotó: Facebook/Hollósy András

Hollósy András a sajtótájékoztatón felháborodott azon, hogy a városvezetés szerint a kétkerekű eszközöket a buszok és villamosok helyett tervezik használni. A politikus kiemelte: a közgyűlési határozatban a városi közlekedés alternatívájaként szeretnék kínálni ezt a lehetőséget a miskolciaknak. 

„Az elképzelés alapvetően jó is lehetne, ha éppen csak turisztikai célokat szolgálna, de nem hisszük, hogy szakadó esőben, fagyban és hóban ez lenne a közlekedési alternatíva a busszal és villamossal szemben. Egyáltalán nem életszerű az, hogy idős, beteg emberek így közlekednének az orvosi rendelőbe vagy a gyógyszertárba, vagy családanyák az óvodába és a bölcsődébe”– fogalmazott Hollósy András.

Bajusz Gábor, a Fidesz városi alelnöke és önkormányzati képviselője úgy tudja, a jelenlegi kerékpáros infrastruktúrára akarják ráépíteni az e-roller hálózatot. Szerinte ez azért problémás, mert a mostani kerékpárutak sok esetben balesetveszélyes gócpontokon haladnak át a városban, ráadásul az e-rollerek szabályozása sem tisztázott még.

Objektum doboz

„Turisztikai célzattal elfogadható lenne a rollerek megjelenése, de addig, ameddig például Miskolctapolcán veszélyes gödrök és mély kátyúk tátonganak, vagy ameddig a mögöttünk látható buszmegállóban továbbra is balesetveszélyes a térburkolat, nem tartjuk biztonságosnak és életszerűnek közlekedési alternatívaként” – mondta Bajusz Gábor.

A sajtóesemény végén Hollósy András így összegzett: „Azt kértük és kérjük a városvezetéstől, hogy állítsa vissza a
2019. október előtti közlekedési állapotokat Miskolcon, mert akkor még gyakran és időben jártak a buszok és villamosok, most pedig ritkán és akadozva. Azonban közgyűlési indítványunkat leszavazták, és helyette a rolleres közlekedést próbálják preferálni.”

„Az elmúlt 3 évben a miskolci tömegközlekedés országosan is hírhedtté vált. Negyven százalékos járatritkítás, óránként közlekedő és esetenként kimaradó buszjáratok, a bliccelők jeggyel történő jutalmazása, bizonyos buszjáratok kézzel történő leintése a megállóban, a menetrend hetente történő változtatása, Magyarország legdrágább vonaljegyének bevezetése, Közép-Európa legdrágább diákbérletének bevezetése, akadozó wifi és légkondícionáló szolgáltatás, zsúfolásig tömött járatok. Ki kell mondanunk, a baloldali városvezetés megbukott. Megbukott, ezért alkalmatlan Miskolc és a miskolciak képviseletére.”

Kapcsolódó írásaink