Belföld

Genderkiképzés, érzékenyítés pedagógusoknak

„Nagyon nehéz megmondani valakiről egészen kis korában, hogy transznemű, ezért mindenképpen érdemes hagyni szabadon kísérletezni a nemi megjelenítés­módokkal” – áll a tananyagban

A Védett Társadalom Alapítvány és a CitizenGO az ELTE vezetéséhez fordul, arra kérve őket, ne indítsák újra a magyar pedagógusokat LMBTQ- és genderideológiára „érzékenyítő” kurzust.

Genderkiképzés, érzékenyítés pedagógusoknak

A gyermekvédelmi törvény megkerülése érdekében genderideológiára érzékenyítő képzést tartanak az adófizetők pénzéből fenntartott ELTE-n – figyelmeztet a CitizenGO nevű keresztény szervezet. Levelükben tudatták: az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Szexuális nevelés születéstől serdülőkorig címmel indított online kurzusa a genderideológia alapvetéseire oktatja a pedagógusokat.

A kurzusról egy azon részt vett pedagógus testvérpár rántotta le a leplet a Védett Társadalom Alapítvány blogján.A képzés során többek közt a genderideológia szókészletét ismertetik, mint a ciszcentrikusság, genderbinary, homofóbia, heteronormativitás, genderpolarizáció, nemi performativitás, queer, transzvesztitizmus, társadalmi nem, transzfóbia, pánszexualitás.

A kurzus a radikális genderideológián alapul, több helyen a férfi–nő kategóriával szemben foglal állást, például: „a nemi identitás nem értelmezhető rögzített és átjárhatatlan kategóriákkal, mint azt a transzemberek élete is bizonyítja”, illetve „a klasszikus pszichológiát egyre többen kritizálják annak ciszcentrikusságával, amennyiben alapértelmezettnek vette, hogy a nemi identitás egybeesik a születési nemmel”, továbbá „nagyon nehéz megmondani valakiről egészen kiskorában, hogy transznemű vagy csak nem a sztereotípiáknak megfelelően viselkedik. Éppen ezért mindenképpen érdemes hagyni szabadon kísérletezni a nemi megjelenítésmódokkal…”

A szexuális orientáció elemzésekor a hagyományos típusba sorolják a heteroszexualitás mellett a homoszexuális, a biszexuális és a leszbikus irányultságokat. A tananyag LMB+ és gendernonkonform! gyerekek fejezetében arról írnak, hogy már az ötéves gyerekek is sztereotip módon gondolkoznak, mivel például már óvodában ellenzik a saját nemnek nem megfelelő öltözködést.

A kurzus a genderideológiának száz százalékban megfelelve ezen sztereotípiák felszámolása mellett foglal állást. Sztereotípiának állítja be a gyermekek természetnek megfelelő, normális gondolkodását, negatívumként állítva be, hogy „egy huszonöt országban elvégzett kutatás eredményei szerint már az ötéves gyerekek hatvan százaléka is sztereotip módon nyilatkozott meg a nemekkel kapcsolatban, és ez a nyolcéveseknél már hetven százalék volt”.

A Nemi konstancia vs. nemi identitás fluiditás fejezet szerint „mind a szakirodalomban, mind a hétköznapi életben egyre nagyobb a láthatósága és elismertsége a gendernonkonform gyerekeknek”, illetve szerintük mára a gendernonkonform gyerekeket inkább genderfüggetlennek illene nevezni, az utóbbi az állapot természetességét hangsúlyozva.

A tananyag a Pride-felvonulást az érdekérvényesítési küzdelem egyik színtereként állítja be, hasonlóképp a jó példák közé sorolja a homoszexuális és transzgender propaganda mesekönyvet kiadó Labrisz Leszbikus Egyesület Melegség és megismerés című iskolai nevelési programját. Mindezekkel szemben a kurzus egyetlen cikket vagy tanulmányt sem tartalmaz a genderszemlélet kritikájáról vagy annak megkérdőjelezéséről.

A Védett Társadalom Alapítvány és a CitizenGO az ELTE vezetéséhez fordul, arra kérve őket, ne indítsák újra a képzést, és ne „érzékenyítsék” hallgatóikat más kurzusaikon sem. Álláspontjuk szerint „semmi keresnivalója egy állami egyetemen a pedagógusok szexuális és genderideológiákra való kiképzésének”. A petíció aláírható a CitizenGO honlapján.