Belföld

A budapestiek 65 százaléka nem ért egyet Karácsony intézkedéseivel

 A Metropol 23 ezer embert kérdezett meg erről, és kétharmaduk elutasította Karácsony intézkedéseit, melyekkel folyamatosan káoszt és gigadugókat idéz elő a fővárosban. 

A budapestiek 65 százaléka nem ért egyet Karácsony intézkedéseivel
Karácsony Gergely
Fotó: MH/Hegedüs Róbert

23 847 fő megkérdezésével készült telefonos, reprezentatív felmérés a gépjárművel rendelkező budapesti lakosok körében a Metropol megbízásából. A megkérdezetteknek erre kellett választ adni: Karácsony Gergely főpolgármester egy sajtótájékoztatón azt üzente a dugóban ülő budapesti autósoknak, hogy szálljanak ki a kocsiból és menjenek gyalog. Ön egyetért Karácsony Gergely véleményével, illetve hogy szerintük ez valóban megoldást jelentene a dugóra?

A lap pénteken tette közzé az eredményt, amely szerint a megkérdezettek 65,09 százaléka nemmel válaszolt, míg 34,91 százalék igennel.

Plusz 40 perc a dugóban 

A lap kétszer is lemérte, hogy Karácsony Gergely átgondolatlan felújításai, szervezetlen útlezárásai miatt mennyit veszteglünk a reggeli csúcs idején a fővárosi dugókban a normál menetidőhöz képest. A Budapest 6 különböző útvonalán mért adatok szerint június 9-én átlagban plusz 28 perc volt a normálhoz képest az idő, amelyet a végeláthatatlan kocsisorokban állva töltöttünk. Június 24-én, a Lánchíd lezárása után megismételtük a mérést a korábbi útvonalakon. Akkor már átlagban plusz 44 perc volt a dugókban várakozás ideje. Mindez a hőségriadó kellős közepén.

A főpolgármester a nyár beköszöntével szinte egyszerre rendelte el a legfontosabb közlekedési csomópontok felújítását. Az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe a Margit híd és az Országház között, Dél-Pesten pedig az 50-es villamos vonalának korszerűsítése miatt érintett több forgalmas helyszínt az építkezés. A napi mintegy 500 ezer utast szállító metróvonal kiesése eleve iszonyatos embertömeget kényszerített buszos közlekedésre a csúcsidőszakokban. A metrópótló buszok már akkor gyakran konvojokban álltak, tovább akadályozva ezzel az autósokat a gigadugóban.

A kegyelemdöfést a Lánchíd felújítása adta meg június 16-án, amit a főpolgármester „mesteri érzékkel" időzített az amúgy is nagy forgalommal és lezárásokkal járó futball-Eb idejére. A Clark Ádám téren az ikonikus virágágyást leaszfaltozták, a helyére életveszélyes biciklis körforgalom került. Ezt követte június 19-én a Nyugati pályaudvar lezárása.

Kapcsolódó írásaink