Belföld
Az Eb-láz idején is adatgyűjtéssel tölti idejét a DK háttérhálózata
Digitalizált kampány
Az alkalmazás a sporteseményről tesz fel kérdéseket a felhasználónak. A DK és a Ficsor Ádám, Szigetvári Viktor, Dessewffy Tibor nevével fémjelzett háttércsapat már korábban is aktív volt a digitális platformokon. Említésre méltó a Napiferi nevű mobilapplikáció, amelynek segítségével Gyurcsány személyes üzenetét tudta eljuttatni a választóknak. Visszatérve a chatbotra: ezek a mesterséges intelligenciára épülő alkalmazások azt a célt szolgálják, hogy minél több adatot tudjanak begyűjteni a közösségi média felhasználóiról.
Az információk segítségével képesek megrajzolni az illetők profilját, akiket ezt követően személyre szóló üzenetekkel, politikai hirdetésekkel lehet befolyásolni. Az adatvédelmi szempontból igen ingoványos területen mozgó folyamatban központi szerepet játszik az Észtországban gyökerező DatAdat céghálózat, amely gyakorlatilag az országgyűlési választási kampány agyaként funkcionál majd. A vállalat a már említett Ficsor és Szigetvári vállalkozása, egyik tulajdonosa pedig Bajnai Gordon egykori miniszterelnök.