Belföld
Dráguló budapesti parkolás
Fürjes: Fejezze be az autósok üldözését a főpolgármester, számolja fel a forgalmas utakon kialakított kerékpársávokat!

Már a júniusi fővárosi közgyűlésen az egységes parkolási rendszer kialakításával ellentétes döntések születtek, hiszen helyi kezdeményezésekre négy kerületben módosították a tarifákat, illetve a fizetős körzethatárokat. A káoszt fokozhatja, hogy az augusztusra tervezett ülésen újabb módosítások várhatók, és nem csupán a fizetendő összegek és helyszínek változhatnak, hanem a fizetős időszak is. Az egységesítést végképp ellehetetleníti, hogy Zugló után Erzsébetváros DK-s polgármestere, Niedermüller Péter is egy aggályos céggel kötött szerződéseket parkolási eszközök beszerzésére.
A VII. kerületi önkormányzat tulajdonában lévő Erzsébetvárosi Ingatlangazdálkodási Nonprofit Zrt. áprilisban és májusban is feltűnően rövid határidővel írt ki egy-egy közbeszerzést a kerületi parkolóautomatákkal kapcsolatos feladatokra. Mindkettőt a C-Ware Kft. nyerte, amelynek korábbi tulajdonosát, Kupper Andrást – szintén parkolással kapcsolatos ügyben – korábban nyolcvanezer rendbeli csalás miatt elítélte a bíróság. A C-Ware a két tender keretében összesen 64,5 millió forintért végez munkát Erzsébetvárosban. Niedermüller Péter azzal védekezett, hogy a monopolhelyzet miatt nem tehettek másként.
Hassay Zsófia, a fővárosi Fidesz képviselője, korábbi terézvárosi polgármester azonban cáfolja ezt. „Megválasztásunk után, 2010-ben már az első testületi ülésen arról döntöttünk Terézvárosban, hogy az önkormányzat saját, százszázalékos tulajdonban lévő vagyonkezelő cége végezze ezt a feladatot, s az elmúlt tíz év igazolta, hogy ez a leghatékonyabb módszer – közölte lapunkkal Hassay Zsófia. – Kilenc év alatt kétszázmillióról közel kétmilliárdra nőttek kerületünkben a parkolóbevételek, és a nálunk működtetett rendszerről még az ellenzéki Baranyi Krisztina is elismerően nyilatkozott. A rövid határidejű közbeszerzések pedig éppen a hatékonyság ellen dolgoznak.”
A fővárosi képviselő szerint elsősorban az akarat hiányzik Karácsony Gergelyből az egységes parkolási rendszer kialakításához, mert akkor túl sok konfliktust kell felvállalnia a kerületekkel. „Ez is egy irreális ígéret volt, mert a megvalósítás érdekében a helyi polgármestereknek le kellene mondaniuk a rendszer működtetéséről, és jókora bevételtől esnének el” – magyarázta Hassay. Szerinte a kerületi önkormányzatok által külön-külön megkötött parkolási szerződések évekre kész helyzetet teremtenek helyben, ami végképp ellehetetleníti az egész Budapestre kiterjedő egységesnek ígért parkolási rendszer megvalósítását.
Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Népszavának azt mondta, kéri a városvezetést, fejezze be az autósok üldözését, autóval közlekedni nem deviancia. A szeptemberi kezelhetetlen dugók kialakulásának elkerüléséhez fel kell számolni a nagy forgalmú utakon kialakított kerékpársávokat, és alaposan meg kellene gondolni a sebességkorlátozás tervezett bevezetését is.
Nem indulna előválasztáson Karácsony
Karácsony Gergely nyilatkozott a Balkan Investigative Reporting Network nevű, Soros-közeli portálnak. A 2022-es választások kapcsán kijelentette: nem kíván indulni ellenzéki miniszterelnök-jelölti előválasztáson. Karácsony 2018-ban az MSZP–Párbeszéd kormányfőjelöltje volt, a szövetség alig tizenkét százalékot kapott, ám Márki-Zay Péter szerint „a legesélyesebb jelölt nem teheti meg, hogy ne induljon el”. A főpolgármester arról is beszélt: a fővárosi korrupcióellenes bizottság a saját koalíciós partnereinek is okozhat kellemetlen pillanatokat.