Belföld

Másfél milliárdot markoltak fel a Central Médiacsoport tulajdonosai

Miközben a koronavírus-járványra hivatkozva átmeneti fizetéscsökkentést rendelt el a többek közt a 24.hu-t is birtokló Central Médiacsoport márciusban, aközben a zártkörű részvénytársaság tulajdonosa másfél milliárd forintnyi osztalékot markolt fel a cégből.

Másfél milliárdot markoltak fel a Central Médiacsoport tulajdonosai
Másfél milliárdot vettek ki a Central Médiacsoportból
Fotó: Facebook/Central Médiacsoport

A Central portfóliójába tartozik a 24.hu, a Story, a Nők Lapja, a Best, a Startlap, a Meglepetés, a Színes RTV, az NLC, a Marie Claire, a Vezess.hu és több más, internetes és nyomtatott sajtótermék.

A zártkörű részvénytársaság egyedüli részvényese a CM Investment Kft. 2020. március végén úgy határozott, hogy az előző üzleti év adózott eredménnyel kiegészített szabad eredménytartaléka terhére 1,15 milliárd forint osztalék kerüljön kifizetésre a részére. A tulajdonosok hasonló módon kivették az osztalékot a Central Digitális Média Kft.-ből is, innen mintegy 390 millió forintot szivattyúztak ki az előző üzleti év adózott eredménnyel kiegészített szabad eredménytartaléka terhére. A két cégből tehát összesen 1,54 milliárd forintot vettek ki a tulajdonosok - írja a Magyar Nemzet.

Az osztalék kifizetése annak fényében érdekes, hogy korábban a Média1.hu úgy értesült: március 23-án Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója e-mailben jelentette be a működési költségek csökkentését, két nappal később pedig minden munkatársra kiterjedő átmeneti munkaidő-csökkentést rendeltek el, amihez kapcsolódóan a béreket is csökkentették. Varga akkor úgy fogalmazott az alkalmazottaknak küldött e-mailben: a döntés célja fenntartani a kiadó működését annak érdekében, hogy a járvány elvonultával újra növekedési pályára állhasson a Central Médiacsoport. Vagyis a koronavírusra hivatkozva hozta meg a döntést - írják.

A költségcsökkentés egyszerre érintette a print és az online sajtótermékek előállítási és marketingköltségeit, valamint szóba került több nyomtatott magazin megjelenésének „racionalizálása” is. A portál márciusban úgy értesült: legalább negyedével csökkentik a gyártási és marketingköltségeket egységesen minden kiadvány esetében. Az alkalmazottak munkaidejét átmenetileg 8 óráról 6 órára csökkentették, és mintegy három-négy hónapra tervezték az átmeneti intézkedést.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom