Autó-motor
Szembe megy a trendekkel
Teszt: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactive D

Miközben mások csökkentik a motorméretet és hengerszámot, a nagytestű Mazda tartja magát a nagyobb számokhoz. Legalábbis a dízel változat, melyet a vásárlók többsége választ – ez sem átlagos jelenség.
Motor, váltó
A 3,3 literes, soros, hathengeres dízel az egyik legjobb dolog, amit egy SUV-ba szerelhetnek. Finoman jár, gyönyörűen szól, és már alapjáratról húz, mint egy mozdony. A 254 lóerő és az 550 Nm nyomaték a mai nagydízelek világában nem számít kiemelkedőnek, de bőven elég ahhoz, hogy jól mozgassa a közel kéttonnás SUV-ot (7,4 s 0-100 km/h).
Ráadásul elképesztően alacsony fogyasztással teszi mindezt, megelégszik 6-6,5 liter gázolajjal 100 km-en. Mild hibrid rendszer simítja ki az esetleges egyenetlenségeket a húzóerőben, amely nyolcfokozatú automataváltó keresztül jut el a kerekekhez – esetünkben mind a négyhez.
Milyen vezetni?
A kormány mögött ülve meghatározó a hangélmény. A mély, simogató, bizsergetően mechanikus dízelmorajlás, melyet itt a szokásosnál egy kicsit jobban beengedték az utastérbe.
A hátsókerekes karakter mindig ott bujkál a CX-60 mozdulataiban, kanyarokban kifejezetten jó vele autózni, de egyenesen is szívesen megy. Jó úton békés, de rossz aszfalton néha keményen reagál. Országúton 90-nél 1.300-at se forog, de autópályán is csak 2.000 körül.
Utastér
A belsőépítészet letisztult, analóg és emberi. Minőségi a hangulat, az összhatás prémiumos. Vannak gombok, tekerők, illetve rendes választókar az automatához. Minden pont ott van, ahol elsőre keresem, és bár a középkonzol kezelőfelülete kicsit old school, de épp ettől szerethető.
A kormány mögötti digitális kijelző alapvetően szép, de jól esne egy kicsit több lehetőség a megjelenítésben, a fedélzeti számítógép pedig lehetne informatívabb. Az vezetési pozíció remek, és bőven van hely, de még több lehetne, ha keskenyebb lenne a középkonzol. A hátsó sor az autó méretéhez képest szűkös, bár erre megoldást kínál a hosszított változat, azaz a CX-80 – bár annak nincsenek ilyen jó arányai oldalnézetből.
A CX-60 azoknak szól, akik nem a trendek, hanem az élmény alapján választanak autót, és szeretik hallani, ahogy dolgozik egy nagy hathengeres.
teszt és fotó: BG, SportVerda
