Autó-motor

Szembe megy a trendekkel

Teszt: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactive D

A CX-60-asnak nem sok változást hozott a ráncfelvarrás, de nem is volt rá szüksége. És természetesen az eredeti küldetése sem módosult: továbbra is szembe megy a trendekkel.

Szembe megy a trendekkel
Mazda CX-60 e-Skyactiv D
Fotó: SportVerda

Miközben mások csökkentik a motorméretet és hengerszámot, a nagytestű Mazda tartja magát a nagyobb számokhoz. Legalábbis a dízel változat, melyet a vásárlók többsége választ – ez sem átlagos jelenség.

Mazda CX-60 e-Skyactiv D
Mazda CX-60 e-Skyactiv D
Fotó: SportVerda

Motor, váltó

A 3,3 literes, soros, hathengeres dízel az egyik legjobb dolog, amit egy SUV-ba szerelhetnek. Finoman jár, gyönyörűen szól, és már alapjáratról húz, mint egy mozdony. A 254 lóerő és az 550 Nm nyomaték a mai nagydízelek világában nem számít kiemelkedőnek, de bőven elég ahhoz, hogy jól mozgassa a közel kéttonnás SUV-ot (7,4 s 0-100 km/h).

Mazda CX-60 e-Skyactiv D
Mazda CX-60 e-Skyactiv D
Fotó: SportVerda

Ráadásul elképesztően alacsony fogyasztással teszi mindezt, megelégszik 6-6,5 liter gázolajjal 100 km-en. Mild hibrid rendszer simítja ki az esetleges egyenetlenségeket a húzóerőben, amely nyolcfokozatú automataváltó keresztül jut el a kerekekhez – esetünkben mind a négyhez.

Mazda CX-60 e-Skyactiv D belső
Mazda CX-60 e-Skyactiv D belső
Fotó: SportVerda

Milyen vezetni?

A kormány mögött ülve meghatározó a hangélmény. A mély, simogató, bizsergetően mechanikus dízelmorajlás, melyet itt a szokásosnál egy kicsit jobban beengedték az utastérbe.

Mazda CX-60 e-Skyactiv D Carplay
Mazda CX-60 e-Skyactiv D Carplay
Fotó: SportVerda

A hátsókerekes karakter mindig ott bujkál a CX-60 mozdulataiban, kanyarokban kifejezetten jó vele autózni, de egyenesen is szívesen megy. Jó úton békés, de rossz aszfalton néha keményen reagál. Országúton 90-nél 1.300-at se forog, de autópályán is csak 2.000 körül.

Mazda CX-60 e-Skyactiv D belső
Mazda CX-60 e-Skyactiv D belső
Fotó: SportVerda

Utastér

A belsőépítészet letisztult, analóg és emberi. Minőségi a hangulat, az összhatás prémiumos. Vannak gombok, tekerők, illetve rendes választókar az automatához. Minden pont ott van, ahol elsőre keresem, és bár a középkonzol kezelőfelülete kicsit old school, de épp ettől szerethető.

Mazda CX-60 e-Skyactiv D sebváltó
Mazda CX-60 e-Skyactiv D sebváltó
Fotó: SportVerda

A kormány mögötti digitális kijelző alapvetően szép, de jól esne egy kicsit több lehetőség a megjelenítésben, a fedélzeti számítógép pedig lehetne informatívabb. Az vezetési pozíció remek, és bőven van hely, de még több lehetne, ha keskenyebb lenne a középkonzol. A hátsó sor az autó méretéhez képest szűkös, bár erre megoldást kínál a hosszított változat, azaz a CX-80 – bár annak nincsenek ilyen jó arányai oldalnézetből.

Mazda CX-60 e-Skyactiv D hátsó ülések
Mazda CX-60 e-Skyactiv D hátsó ülések
Fotó: SportVerda

A CX-60 azoknak szól, akik nem a trendek, hanem az élmény alapján választanak autót, és szeretik hallani, ahogy dolgozik egy nagy hathengeres.

teszt és fotó: BG, SportVerda

Kapcsolódó írásaink

Ahol élmény a dízel

ĀVan, ahol a dízelmotort nem elviselni kell, hanem élvezni is lehet, és olyan autót építenek köré, aminél nem akarsz jobbat

BMW-esszencia

ĀNégyhengeres motorral is nagy élmény a bajorok roadstere, és mindent megad ahhoz, hogy remekül érezze magát a vezető – ráadásul nem is olyan drágán, mint gondolnánk…

Ez megy!

ĀA józanabb árazású villanyautók közé küldik csatába az EX30-at, ráadásul tekintélyes teljesítménnyel: a gyengébb 272 lóerős, az erősebb 428 lovas – ez utóbbit próbáltuk ki