Autó-motor

A BMW a jövőben szintetikus üzemanyaggal szállítja az új autóit

Olyan "zöldek", mint egy akkumulátoros autó, sőt

Miközben az autóvilág még mindig vitatkozik a belső égésű motorok betiltásáról, a BMW tényeket teremt: Az "új osztály" elektromos modelljeivel párhuzamosan a müncheni székhelyű vállalat a modern belső égésű motorokra összpontosít. 2028-tól kiderül, hogy hogyan lesznek legalább olyan "zöldek", mint egy akkumulátoros autó.

A BMW a jövőben szintetikus üzemanyaggal szállítja az új autóit
A BMW új gyártású autói 2028-tól szintetikus üzemanyaggal indulnak
Fotó: NorthFoto

Aki 2028-tól benzin- vagy hibrid meghajtású BMW-t vásárol, az szintetikus üzemanyagból készült kezdeti tankolással kapja meg. "A DIN EN 228 szabvány szerinti új szintetikus üzemanyagot teljes egészében nem fosszilis CO2-ből kell előállítani, és akár 90 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátást kell okoznia, mint a hagyományos benzin - anélkül, hogy a motorokat módosítani kellene. A dizájnos üzemanyag már kapható a Bréma melletti Kirchweyhe benzinkúton KlimaBenzin95 néven" – írja az "Auto Service Praxis" szaklap, számol be a focus.de.

A BMW azt tervezi, hogy 2028-tól új benzinmotoros járműveket tankol a gyárból származó e-üzemanyagokkal, kezdetben kiválasztott németországi gyártóhelyeken. Az autógyártó nemrégiben jelentette be, hogy együttműködik a német eFuel One GmbH-val.

E-üzemanyagok és HVO a normál üzemanyag helyettesítésére

Az idei év óta az összes Németországban gyártott BMW dízelmodellt először töltötték fel HVO100 megújuló üzemanyaggal. A HVO dízelt Németországban csak nagyon későn hagyták jóvá más európai országokhoz képest, részben azért, mert az elektromos autók lobbija és számos zöld civil szervezet titakozott ellene. Más országokban, például Olaszországban vagy néhány skandináv országban, valamint az Egyesült Államok Kalifornia államában az éghajlati dízel már sokkal elterjedtebb. Időközben azonban a maradékokból előállított dízelt Németország számos benzinkútján is fel lehet tankolni. Hátrány: Az ökodízel körülbelül 10 centtel drágább, mint a normál dízel.

Kapcsolódó írásaink