Autó-motor
A világ egyik legsikeresebb pickupja
Teszt: Ford Ranger PHEV

Terepképességekben sincs változás, van kapcsolható összkerékhajtás (itt e-4WD a neve), felező, hátsó diffizár és a 7 választható üzemmód (pl. sár, homok, vontatás…). A hazai menetpróbán terepgumival szerelt autók is voltak, melyek valóban szépen boldogultak a frissen felázott, sáros erdei utakon.

A hajtáslánc a Focus ST-ből is ismerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorból és egy 75 kW-os villanymotorból áll, 10 fokozatú automata váltóval. Az összteljesítmény 281 lóerő, a maximálus nyomaték 697 Nm – Ranger ilyen erős még sose volt.


A gyár által 43 km-re ígért tisztán elektromos hatótáv a tesztvezetésen inkább 30-35-re adódott. De a Ford szerint a Ranger tulajok fele ennél kevesebbet vezet naponta. A 11,8 kWh-s akkupakk egyfázisú, 16 amperes csatlakozóról így 4 óra alatt tölthető 100%-ra.

De a legnagyobb „wow” a Pro Power Onboard rendszer. Ez a funkció gyakorlatilag egy beépített aggregátor, amellyel a Ranger akár egy mobil munkaállomás is lehet! A platón lévő 230 voltos aljzatok (akár 6,9 kW teljesítménnyel) ellátnak mindent, jöhet gérvágó, flex, fúró, körfűrész vagy egy kisebb betonkeverő.

Kempingezéskor is jól jön az áramforrás az elektromos eszközeink töltéséhez, de hűtőt is vihetünk a söröknek – bontót nem kell, mert az van a platóajtó oldalán. A 360 fokos zóna megvilágítás szintén nagyon hasznos cucc, akárcsak a vontatmánnyal való tolatást segítő asszisztens.

Ezeknél közismertebb extrák itt is vannak: fűthető ülés és kormány, vezeték nélküli telefontöltő és Apple CarPlay, B&O hifi, tolatókamera és még sorolhatnánk. A digitális műszeregység és a 12 colos érintőkijelző alap, de a SYNC4A rendszer továbbra sem tud magyarul.
Teszt: BG
fotó: Ford Hungary