Autó-motor

A világ egyik legsikeresebb pickupja

Teszt: Ford Ranger PHEV

A világ egyik legsikeresebb pickupja, a Ford Ranger már konnektoros hibrid hajtáslánccal is létezik. Brutál erős, villanyosan zöld, de a legfontosabb, hogy ezzel együtt maradt ugyanaz a kemény terepes melós, ami eddig is volt. Mert a legfontosabb paraméterek változatlanok: a plató elnyel egy Euro raklapot, lehet rajta 1 tonnányi teher, és akaszthatunk utána 3,5 tonnás vontatmányt is.

A világ egyik legsikeresebb pickupja
Ford Ranger PHEV
Fotó: Ford Hungary

Terepképességekben sincs változás, van kapcsolható összkerékhajtás (itt e-4WD a neve), felező, hátsó diffizár és a 7 választható üzemmód (pl. sár, homok, vontatás…). A hazai menetpróbán terepgumival szerelt autók is voltak, melyek valóban szépen boldogultak a frissen felázott, sáros erdei utakon.

Ford Ranger PHEV
Ford Ranger PHEV
Fotó: Ford Hungary

A hajtáslánc a Focus ST-ből is ismerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorból és egy 75 kW-os villanymotorból áll, 10 fokozatú automata váltóval. Az összteljesítmény 281 lóerő, a maximálus nyomaték 697 Nm – Ranger ilyen erős még sose volt.

Ford Ranger PHEV gumi
Ford Ranger PHEV gumi
Fotó: Ford Hungary
Ford Ranger PHEV
Ford Ranger PHEV
Fotó: Ford Hungary

A gyár által 43 km-re ígért tisztán elektromos hatótáv a tesztvezetésen inkább 30-35-re adódott. De a Ford szerint a Ranger tulajok fele ennél kevesebbet vezet naponta. A 11,8 kWh-s akkupakk egyfázisú, 16 amperes csatlakozóról így 4 óra alatt tölthető 100%-ra.

Ford Ranger PHEV töltés
Ford Ranger PHEV töltés
Fotó: Ford Hungary

De a legnagyobb „wow” a Pro Power Onboard rendszer. Ez a funkció gyakorlatilag egy beépített aggregátor, amellyel a Ranger akár egy mobil munkaállomás is lehet! A platón lévő 230 voltos aljzatok (akár 6,9 kW teljesítménnyel) ellátnak mindent, jöhet gérvágó, flex, fúró, körfűrész vagy egy kisebb betonkeverő.

Ford Ranger PHEV beállítások
Ford Ranger PHEV beállítások
Fotó: Ford Hungary

Kempingezéskor is jól jön az áramforrás az elektromos eszközeink töltéséhez, de hűtőt is vihetünk a söröknek – bontót nem kell, mert az van a platóajtó oldalán. A 360 fokos zóna megvilágítás szintén nagyon hasznos cucc, akárcsak a vontatmánnyal való tolatást segítő asszisztens.

Ford Ranger PHEV műszerfal
Ford Ranger PHEV műszerfal
Fotó: Ford Hungary

Ezeknél közismertebb extrák itt is vannak: fűthető ülés és kormány, vezeték nélküli telefontöltő és Apple CarPlay, B&O hifi, tolatókamera és még sorolhatnánk. A digitális műszeregység és a 12 colos érintőkijelző alap, de a SYNC4A rendszer továbbra sem tud magyarul.

Teszt: BG

fotó: Ford Hungary

Kapcsolódó írásaink

Miért jobb a nyitott?

ĀEz attól függ, mi lakik a lelked mélyén. Beszélhetnénk a szabadság mélyebb átéléséről és az energiák áramlásáról, de van ennél sokkal prózaibb válasz is

Nem akar többnek látszani

ĀNem státuszszimbólum, és nem akar többnek látszani, mint ami: egy tágas, kényelmes és praktikus családi autó, amely a céges flottákban is népszerű. Nem véletlenül.

Csak sportosan!

ĀHa tudod, hogy mi jó igazán az autóvezetésben, akkor a 2-es BMW-t is tökéletesen érteni fogod