Autó-motor
Egy észrevétlen hiba, amely megduplázza a féktávolságot
A legkisebb kétség esetén

Honnan tudhatja, hogy a lengéscsillapítói „elhaltak-e”?
A vezető diagnosztika nélkül is észreveszi a problémát:
- az autó „lebeg” az ütések után;
- a karosszéria hosszú ideig leng;
- állandóan kormányozni kell.
De fontos megjegyezni:
A lengéscsillapítók ritkán hibásodnak meg önmagukban. Az elhasználódott szilentblokkok vagy rugók majdnem két és félszer gyorsítják „halálukat”. Ezért a legkisebb kétség esetén ellenőrizze a felfüggesztést átfogóan.
Miért nem szabad halogatni a cserét?
- a fékút megnő;
- romlik a tapadás;
- kanyarokban és vészfékezéskor elvész a kormányozhatóság.
Mit mond a gyakorlat?
A japán márkák eredeti lengéscsillapítói akár öt évig is kitarthatnak, míg a kínai analógokat ugyanezen időszak alatt háromszor kell cserélni.
Hogyan lehet rájönni, hogy itt az ideje a cserének?
Ha a hatékonyság ötven-hatvan százalékra csökkent, jobb, ha nem várunk. Rendszeres ellenőrzésre 20 000 kilométerenként van szükség.
A szerelő tanácsa:
„Ne hagyja figyelmen kívül a felfüggesztés karbantartását. Igen, az árak húzósak. De amikor az autó vizes úton sodródik, már késő emlékezni a megspórolt pénzre.”