Autó-motor

Norris a kedvezményezett a szezon hátralévő részében a McLarennél

Az egyéniben és a konstruktőrök között is a Forma–1-es világbajnoki címért csatázó McLaren csapat a hétvégi Azeri Nagydíj helyszínén bejelentette, hogy a szezon hátralévő részében a brit Lando Norris lesz a kedvezményezett a csapaton belül az ausztrál Oscar Piastrival szemben.

Norris a kedvezményezett a szezon hátralévő részében a McLarennél
A McLaren brit pilótája, Lando Norris
Fotó: AFP/Pool/Darron Cummings

A wokingi istállónál egészen mostanáig egyenlően kezelték versenyzőiket, aminek egyik negatív eredményeként a legutóbbi, monzai futamon a Ferrarit vezető monacói Charles Leclerc megtréfálta az első két helyről induló mclarenes pilótákat és megnyerte a versenyt.

Piastri a rajt után nem sokkal megelőzte az élről startolt Norrist, aki mellett a monacói is el tudott menni, a folytatásban pedig jól taktikázva Piastrit is maga mögé utasította.

Az egyéni pontversenyben második helyen álló Norris 62 ponttal van lemaradva az élen álló, címvédő holland Max Verstappentől (Red Bull), a negyedik Piastri pedig 106-tal. A csapatversenyben a McLaren ugyancsak második, mindössze nyolc pont a hátránya a Red Bullal szemben. Az egyéni pontversenyben még 232 pont szerezhető idén.

„Hihetetlenül elszántak vagyunk a győzelemre, ugyanakkor megfelelő módon akarunk nyerni – nyilatkozott a BBC-nek Andrea Stella csapatfőnök. – Landót fogjuk támogatni, de egyúttal úgy szeretnénk ezt megtenni, hogy a lehető legkevesebbet kelljen feladnunk alapelveinkből. A legfontosabb az, hogy mindig a csapat érdeke az első. A sportszerűség nagyon fontos számunkra, és mindkét versenyzőnkkel korrektek szeretnénk lenni.”

Stella azt is elmondta, hogy mindkét pilóta elfogadta a döntést, és megértette, hogy a csapat el akarja kerülni a monzaihoz hasonló eseteket.

„Nagyon együttműködőek voltak. Amikor megkérdeztem Oscart, hogy szükség esetén képes lesz-e lemondani a győzelemről, azt válaszolta, hogy roppant fájdalmas lesz, de ha az a jó megoldás, akkor megteszi” – jegyezte meg a csapatfőnök.

Kapcsolódó írásaink

460 lóerő hátsó keréken

ĀHáromezer köbcenti turbóval, hat sorba rakott hengerrel, hátsókerék-hajtással, nagyon durva hanggal, pályaautós megjelenéssel