Ajánló

További terminálfejlesztések

A korszerűsítések által kevesebb lesz a várakozási idő is a repülőtéren

Újabb 6,5 milliárd forintot költ a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője a meglévő terminálépületek fejlesztésére – jelentette be a repülőteret üzemeltető Budapest Airport.

Szarvas Gábor közösségi kapcsolatokért felelős igazgató a fejlesztést a megnövekedett utasigényekkel magyarázta, mert az elmúlt években tapasztalt, az európai átlagot meghaladó növekedés az előrejelzések szerint folytatódni fog. Bár a repülőtér 225 milliárd forintból új terminált is épít, ez csak 2024-re készül el, addig a már meglévő épületeket is modernizálni kell. Huszka Péter forgalmi igazgató az újításokat sorolva elmondta, hogy a nyári szezonra háromszor annyi mosdó áll majd rendelkezésre, megújulnak az utastájékoztató rendszerek, kijelzők, és új információs táblákat helyeznek ki. Az A és B terminálon is lesz egy kijelző, amely az utasbiztonsági ellenőrzéshez való sorban állás idejét mutatja majd. Kiemelte, hogy az önkiszolgáló csomagfeladó rendszereket telepítenek a terminálokra áprilisban, így az utasok saját maguk is feladhatják majd a poggyászaikat. Ebbe a Ryanair, a Wizz Air, a Lufthansa és az Air France–KLM-et is bevonják majd. A csomagosztályozó kapacitásait a repülőtér mintegy harminc százalékkal növeli a nyári csúcsidőszakra, ehhez a Skycourt épülete előtt, a forgalmi előtéren egy ideiglenes épületet alakít ki. Szabó István, a repülőtér biztonsági igazgatója kiemelte, hogy az A és B oldalon is eggyel több utasbiztonsági ellenőrző sávot állítanak üzembe, megnövelik a váró területét, és hosszabb röntgeneket szereznek be, hogy egyszerre több utast tudjanak kiszolgálni. Ezekkel a fejlesztésekkel a várakozási idő csúcsidőszakban várhatóan nem éri majd el a fél órát.


Csődeljárást kért a Germania

A berlini központú német légitársaság csődeljárást kezdeményezett maga ellen, és bejelentette, hogy azonnali hatállyal beszünteti tevékenységét. A Germania mintegy harminc repülőgépet üzemeltetett, ezer főt foglalkoztatott, és évente négymillió utast szállított. Pénzügyi gondjai annyira súlyossá váltak, hogy képtelen volt kifizetni a januári béreket. A vállalat előre nem látott körülményekkel indokolta csődjét, az üzemanyag tartós drágulásával, valamint az euró árfolyamvesztésével az amerikai dollárral szemben. (DV)