Vélemény és vita
Az EU-ban a lenácizás a divat
Németországban a józan észt már rég múlt időbe tették, ahol a huszonegyedik században a racionalitást jó mélyre temették, ahol mindig akad egy futóbolond, aki olyat mond, hogy attól megáll az ész
álláspont
Hányszor, de hányszor leírtuk, elmondtuk, hogy ennél már nincs lejjebb, az ostobaságnak és korlátoltságnak is megvan a határa. És minden alkalommal, az élet vagy az emberi bornírtság, a globalista balliberális ideológiának való feltétlen megfelelési kényszer, és még ki tudja, hogy mi minden, mindig rácáfol a fenti állításra.
Németország valószínűleg ennek az iskolapéldája, ahol a józan észt már rég múlt időbe tették, ahol a huszonegyedik században a racionalitást jó mélyre temették, ahol mindig akad egy futóbolond, aki olyat mond, hogy attól megáll az ész.
Pontosan ez történt a minap is, amikor Cansel Kiziltepe, a Szociáldemokrata Párt (SPD) berlini szenátora, egyben munkaügyi miniszter nemes egyszerűséggel lenácizta a Brandenburg tartományban lévő Tesla gyár egyik legújabb termékét, vagyis egy autót. Mindezt csak azért, mert Elon Musk politikai nézeteivel nem ért egyet.
Tehát, náci autót nem illik vezetni. Ilyen alapon azonban Németország autópályáin akár szabadtéri bálokat is lehetne rendezni, annyira üresek lennének. Hiszen a Mercedes, a Porsche, a Volkswagen gyár vidáman működött a náci Németországban. Sőt, a világhíres „Bogarat” Hitler személyes parancsára tervezték meg és gyártották. A rezsim bukása után a gyárak igazgatótanácsainak tagjait, a náci hadiipar támogatásának vádjával felelősségre vonták, a termelés új vezetőkkel indult ismét az akkori Német Szövetségi Köztársaságban.
Az igaz, a múltat nem lehetett végképp eltörölni, mert például az egyik tudományos ismeretterjesztő tévécsatorna a Volkswagen gyár esetében fel is hánytorgatta a sötét múltat, de gyorsan azt is leszögezte, hogy mindezt nem lehet a jelenlegi körülményekre rávetíteni. Mert hát nem is lehet. A múltról pedig a legyártott akkori és a mostani autómodellek nem tehetnek. Egyébként már maga az ötlet, hogy egy gyilkos ideológiát egy termékre akarjon valaki „ráhúzni”, önmagában is szürreális.
Most ott tartunk, hogy a náci jelzőt az Európai Unióban fegyverként használják mindazokkal szemben, akiknek nézetei csak egy kicsit is eltérnek a brüsszeli fősodortól. „Fű alatt” ezt a billogot kapják meg mindazok, akik kiállnak a határon túli magyar nemzeti kisebbség jogaiért, például a kárpátaljai magyarság esetében, amelynek súlyos jogsértéseket kell elviselniük az anyanyelvhasználat, az oktatás és a kultúra területén.
Sokatmondó, hogy azokat az ukrán neonácikat, akik a második világháborúban gyökerező náci ideológiát vallják magukénak, soha egy rossz szó sem éri Brüsszelből. Igaz, hogy a Németországból kapott tankokat először még vezetni sem tudják, lőni sem tudnak velük, de első dolguk az, hogy a harci eszközök oldalára ráfessék a hitleri Németország haderejének, a Wehrmachtnak az emblémáját.
Azért az sem véletlen, hogy az ukrán fegyveres erőkhöz tartozó Azov-ezred tagjainak elfogásakor az orosz katonák mindenkiről leparancsolják a felső ruházatot, nem véletlenül. Sok neonáci hátára ugyanis Adolf Hitler portréja van tetoválva. Kell ennél többet mondani?
Milyen érdekes. A német munkaügyi miniszternek eszébe sem jut, hogy ezt szóvá tegye. Hát persze, ők nem nácik, de bezzeg a Tesla autó, az igen.
A szerző főmunkatárs