Forró Péter

Vélemény és vita

Kieszelték

FRICSKA

Az Európai Parlament közlekedési és turizmus szakbizottsága elvetette a kétféle B kategóriás vezetői engedély ötletét, ami sokak értetlenségét és felháborodásét váltotta ki. Miközben felsóhajtunk, hogy ez az ökörség mégsem ment át a brüsszeli bürokraták szűrőjén, érdemes belegondolni, hogyan jutottunk el a parádés ötletig. A javaslattevők – megannyi kiváló elme, a közlekedés értő szakembere – abból indultak ki, hogy sok mindent megoldna egy B és egy B+ jogsi. Az előbbi tulajdonosai csak 110, az utóbbiak 130 kilométeres sebességgel vezethetnék az autóikat, és ez a kategorizálás egy csapásra biztonságosabbá tenné a forgalmi viszonyokat. (Arról nem is beszélve, hogy a pluszos licencért újabb eurókat lehetett volna legombolni.) A kudarc nem keserítette el a tűzeszű javaslattevőket, újabb ötlettel rukkoltak ki. Most a vezetői engedélyek reformjaként megengednék, hogy 17 évesek is vezethessenek nehéz teherjárművet, hiszen elég érettek már ahhoz, hogy kamionnal söpörjenek végig az utakon. Hogy mi lesz a javaslat sorsa, még kérdéses, de az Európai Közlekedésbiztonsági Tanácsban többen szívükhöz kaptak a hír hallatán.