Vélemény és vita
Közlekedési együttműködés
CSKK–NÁV közös közlemény. A korábbi utaspanaszok kivizsgálását követően a Csudapesti Közlekedési Központ (CSKK) és a Nemzeti Államvasutak (NÁV) közös projektet indított
A két vállalat vezetősége örömmel értesíti a csudapesti és a fővárosi agglomerációjában élő utasait, hogy az elmúlt másfél évben az Ejrópai Unijó (EU) Konverziós Alapjából elnyert támogatásnak köszönhetően két új papírmozgató-menedzseri munkahely kialakítására és betöltésére nyílt lehetőség, az új alkalmazottak összegyűjtötték a rendszerváltozás óta iktatott (azaz az alagsori illegális maszek nyúlnevelde mellett olvasatlanul gyűlő) utaspanaszokat tartalmazó íveket. Így
a CSKK és a NÁV szakemberei érdemben feldolgozhatták és kategorizálhatták azokat.
Az utaspanaszok feldolgozása folyamatosan zajlik, de az egyik legjelentősebb klaszterét már sikerült azonosítani, így elsőként a két vállalat járműveinek rendszerszintű késéseiből fakadó, mindennapi csatlakozási problémákra ad választ a CSKK–NÁV közös projektje. A Késsünk Együtt – Közlekedési együttműködés az utasokért! nevű fejlesztés lényege, hogy a két vállalat nem a menetrendet betartani általában képtelen, elavult, elhanyagolt vonalakon és járatokon eszközöl fejlesztéseket, hanem az alkalomszerűen ugyan, de sajnálatosan kirívó pontossággal közlekedő járatokat kötelezi késésre. Így az összehangolt késéseknek köszönhetően megőrizhető az úgynevezett menetrendszerűség (ez járműszerűségeink állomásszerűségek és megállószerűségek közötti közlekedésszerűségének szabályszerűsége).
Íme egy életszerű példa: egy Pestszentlőrinc–Zugló-vonalon közlekedő utas bátran számíthat a reggel nyolc óra harminckettő helyett kilenc órára érkező buszra, és az értelmetlen útszűkítések miatti forgalmi dugó sem okoz majd problémát, hiszen a Késsünk Együtt!-projekt keretében a kilenc órára várt vonat sem fut be kilenc óra negyven perc előtt a kőbánya–kispesti vasúti megállóba. A példaként említett tizenegy kilométeres út – beleszámítva a zuglói peronfelújítás miatti húszperces prérin álldogálást – így mindössze másfél óra alatt abszolválható.
Az ehhez szervesen illeszkedő, következő projekt várhatóan a vasúti állomásokon a hangosbemondók fejlesztése lesz. Ennek során a recsegő, sokszor érthetetlenül bemondott szöveget a NÁV és a Zeneakadémia stratégiai megállapodásának keretein belül elektronikus zenei elemekkel és speciális effektekkel látja el. Az első mixek már Zugló vasútállomáson meghallgathatóak („a vágá-vágá-vágá-vágány mellett, kérjük, vigyázzanak”).
A Késsünk Együtt – Közlekedési együttműködés az utasokért! projekt várható lezárásának határidejeként 2019. szeptember 30. lett megjelölve, ám ez némileg módosult előre nem várt fejlemények (nyár, ősz, tél, tavasz és meglepő módon: ismét nyár) miatt, a késésért szíves türelmüket, a késés okozta kellemetlenségért elnézésüket kérjük!