Tech

Hirdetési modellváltásra készül az X, miután Elon Musk kiőrjöngte magát

Stratégiaváltásba kezd az X (korábbi nevén Twitter), miután több óriásvállalat közölte, hogy nem hirdet tovább a felületén. Az ügy közvetlen előzménye az volt, amikor egy jelentés szerint az X-en a gigacégek hirdetései mellett antiszemita tartalmak is megjelentek. A botrány miatt több vállalat, köztük az IBM, a Disney, a Warner és az Apple is bejelentette, hogy átmenetileg felfüggesztik hirdetéseiket a platformon – számolt be a Mandiner.

Hirdetési modellváltásra készül az X, miután Elon Musk kiőrjöngte magát
Elon Musk
Fotó: AFP/Mandel Ngan

Az valószínűsíthető, hogy Musk kirohanása a multikat átmenetileg még inkább elfordítja az X-től, mint hirdetési felülettől. Úgy tűnik azonban, a milliárdos már ki is dolgozta az új stratégiát Linda Yaccarinóval, az X vezérigazgatójával.

Az új elképzelés szerint a platform a nagyvállalatok helyett a kis- és középvállalkozásoknak biztosítana felületet és lehetőséget, mégpedig az eddigieknél sokkal nagyobb arányban a „long tail” elvét a hirdetői piacra átültetve – írja a lap.

Musk tehát azzal kísérletezik, hogy sok kicsiből állítsa össze azt a bevételt, amit eddig néhány nagy biztosított neki írták.

Kapcsolódó írásaink