Sport

Az orrpiercingcsatát Hamilton, a nyitóversenyt Verstappen nyerte

A nap pilótája a spanyol Fernando Alonso

A Bahreini Nagydíjjal megkezdődött az idei, 23 futamos Forma–1-es versenysorozat. A kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso új csapattal indult, és az Aston Martin, nagyon úgy tűnt, valami kisebb csodára készül a 41 éves öreg rókával. De ehhez a fiataloknak is volt néhány szavuk...

Az orrpiercingcsatát Hamilton, a nyitóversenyt Verstappen nyerte
Max Verstappen először indulhatott Bahreinben az első rajtkockáról, ráadásul először nyert ezen a versenyen
Fotó: AFP/Giuseppe Cacace

Van abban valami kínos, hogy a hétszeres világbajnok azzal tud bekerülni a BBC friss Forma–1-es tudósításaiba, hogy engedélyt kapott az orrpiercing viselésére a Bahreini Nagydíj szervezőitől. Márpedig a brit Lewis Hamilton pénteken ezzel „nyitott”. A hétszeres világbajnok az elmúlt két évben nem tudta a Mercedesszel begyűjteni a rekordot jelentő, nyolcadik vb-trófeát, és míg 2021-ben második, tavaly már csak a hatodik lett.

Toto Wolff az istálló csapatfőnöke az idei nyitófutam előtt ugyan esküdözött, hogy ha kell, maga tolja be (nono!) Hamilton alatt a Mercedest, de maga az illetékes úgy nyilatkozott, hogy bár nem magasodik előttük megmászhatatlan hegy, de vasárnap délután vélhetően a körülötte lévőkkel fog meccselni.

„Meg fogjuk szerezni Lewisnak a nyolcadikat. Alonsóhoz képest még mindig van benne legalább négy év, tehát időnk van, csak a feladatot kell elvégeznünk. Még akkor is, ha körbe kell tolnom a pályán, hogy meglegyen a nyolcadik, meg fogom tenni. Mindent megteszek, hogy sikerüljön” – mondta konkrétan Wolff.

No ehhez képest, a 23 futamból álló idei Forma–1-es idény első versenyén a bahreini szahíri versenypályán Hamilton csak azt a csatát nyerte meg, hogy orrában a hőn szeretett piercingjeivel versenyezhetett. A testékszerek viselését verseny közben ugyan a Nemzetközi Automobil-szövetség nem engedélyezi (tavaly is többnyire kivetették Hamilton orr- és fülpiercingjeit), de idén Bahrein kegyes volt. Elfogadta a hétszeres világbajnok érvelését, hogy ezen csinos és értékes ékszerek ki- és bepakolása az elfertőződés (?) veszélyeit hordozza magával, így nem kellett ezek nélkül magára húznia a sisakot.

Lewis hamilton (k) a Bahreini Nagydíj szabadedzése után a szahíri pályán
A fülbevalós és orrpiercinges Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíj szabadedzése után a szahíri pályán
Fotó: AFP/Andrej Isakovic

Csak hát a hetedik rajtkockát aligha feledtette vele a kabala viselése...

No de ugorjunk az ennél lényegesebb dolgokra. Mondjuk, a 41 éves, kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso idei nagy újra berobbanására. (Két szabadedzést is megnyert, és az időmérőn ötödik lett az Aston Martinnal.) Vagy a kétszeres világbajnok, címvédő holland Max Verstappen remek kezdésére: az idénynyitón a pole-pozícióból rajtolhatott, miután az időmérőn alatta ment a leggyorsabban a versenyautó (Red Bull).

A 25 éves pilótának ez pályafutása 21. pole-pozíciója, mellőle ráadásul csapattársa, a mexikói Sergio Pérez startolhatott a második pozícióból. A harmadik és negyedik rajtkockát a tavaly összetettben második Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője és márkatársa, a spanyol Carlos Sainz Jr. foglalhatta el.

A rajt utáni pillanatok Bahreinben: Verstappen már áthúzott balra, mögötte Pérez, akit megelőzött a jobb szélen Leclerc. A másik Ferrari Sainzzal tartja a negyedik helyet. míg Leclerc mögött Alonso figyel
A rajt utáni pillanatok Bahreinben: Verstappen már áthúzott balra, mögötte Pérez, akit megelőzött a jobb szélen Leclerc. A másik Ferrari Sainzzal tartja a negyedik helyet. míg Leclerc mögött Alonso figyel
Fotó: AFP/Giuseppe Cacace

Az 57 körös villanyfényes verseny rajtja Verstappennek jól sikerült, de istállótársa, Pérez beragadt, így Leclerc levadászta. Az ötszörös bahreini győztes Hamilton két helyet előrébb ugrott, míg Alonso kettőt veszített, istállótársa, Lance Stroll koccintotta meg a kerekeit kissé. A legtöbbet a korábbi mercedeses finn Valtteri Bottas (Alfa Romeo) lépett előre az első körben: négy helyet ugrott feljebb.

Az első kör a Bahreini Nagydíj 57 körös versenyén, az élen Verstappen, mögötte Leclerc, a bal szélen Pérez egy helyet bukott a lassabb rajt miatt...
Az első kör a Bahreini Nagydíj 57 körös versenyén, az élen Verstappen, mögötte Leclerc, a bal szélen Pérez egy helyet bukott a lassabb rajt miatt
Fotó: AFP/Andrej Isakovic

Az első kör után kinyúlt a mezőny, és elkezdték a „vonatozást”. Az első izgalmakra a 13. körig kellett várni, amikor Hamiltont az ötödik helyről kihívták gumicserére, Russell pedig nem tudta tartani a helyét, Alonsónak ennyi időbe került, amíg visszatért oda, ahonnét rajtolt, az ötödik pozícióba.

Körökön keresztül menekült a monacói Leclerc a leggyorsabb köridőket menő Pérez elől, de a huszonhatodikban csak utolérte őt a mexikói pilóta, és amint ez megvolt, el is kezdett meglépni a Ferrari elől. Ez idő tájt a sorrend az élen épp megegyezett a rajtsorrenddel.

A mezőny végén a francia Esteban Ocon azzal vétette észre magát, hogy előbb egy öt másodperces büntetést kapott, majd egy tízest, amiért rosszul töltötte le az ötöt, majd egy újabb ötöst. Vicc. Elsősorban persze a csapata, az Alpine részéről.

A 38. körben remek előzést mutatott be Alonso Hamiltonnal szemben, ráadásul a tízes kanyarban, ahol nagyon nehéz előzni. Talán ez volt a verseny legszebb része. Ezzel újfent az ötödik helyre került, és átvette a leggyorsabb köridőt is. Aztán a 41. körben drámai technikai hibája lett Leclerc Ferrarijának: megállt az autója (vélhetően az akkumulátor problémája miatt).

A szomorú Charles Leclerc a verseny végét már a Ferrari bokszából nézte végig, megállt ugyanis alatta az autó
A szomorú Charles Leclerc a verseny végét már a Ferrari bokszából nézte végig, megállt ugyanis alatta az autó
Fotó: AFP/Giuseppe Cacace

Alonso innét kezdve már a dobogóért hajthatott. Sainz pedig azt az utasítást kapta a Ferraritól, védje a pozíciót, amíg csak lehet. Hát, nem lehetett sokáig: a 46. körben már Alonso száguldott a harmadik helyen. Az utolsó tíz körben már nem történt érdemleges, a versenyt – első Bahreini Nagydíját – a 25 éves holland vb-címvédő, Max Verstappen nyerte (ez a 36. futamgyőzelme), a második Sergio Pérez és a harmadik – a nagy visszatérő – Fernando Alonso lett. A nap pilótája szavazást is ő nyerte.

Fernando Alonso az Aston Martin szerelőivel
Fernando Alonso az Aston Martin szerelőivel
Fotó: AFP/Andrej Isakovic

„Csodálatos ezt az autót vezetni” – jegyezte meg a csapatrádión még a cél előtt Fernando Alonso. Jó volt hallani a boldog pilótát, akinek ez már a huszadik szezonja a Forma–1-ben. Soha senki nem töltött még ennyi időt a száguldó cirkuszban.

A boldog bahreini győztes: Max Verstappen
A boldog bahreini győztes: Max Verstappen
Fotó: AFP/Giuseppe Cacace

Végeredmény, Bahreini Nagydíj, Szahír (57 kör, 308,280 km, a pontszerzők):

1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:33:56.736 óra
2. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 11.987 másodperc hátrány
3. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 38.637 mp h.
4. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 48.052 mp h.
5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 50.977 mp h.
6. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 54.502 mp h.
7. George Russell (brit, Mercedes) 55.873 mp h.
8. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 1:12.647 mp h.
9. Pierre Gasly (francia, Alpine) 1:13.753 mp h.
10. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:29.774 mp h.
leggyorsabb kör: 1:33.996 perc, Csou Kuan-jü (Alfa Romeo)
pole pozíció: Verstappen

A vb-pontversenyek állása 1 futam után (még 22 van hátra):

versenyzők:
1. Verstappen 25 pont
2. Pérez 18
3. Alonso 15
4. Sainz 12
5. Hamilton 10
6. Stroll 8
7. Russell 6
8. Bottas 4
9. Gasly 2
10. Albon 1


csapatok:
1. Red Bull 43 pont
2. Aston Martin 23
3. Mercedes 16
4. Ferrari 12
5. Alfa Romeo 4
6. Alpine 2
7. Williams 1

Kapcsolódó írásaink