Sport

A titkolózás napjainak vége

Bahreinben pénteken kezdődik a huszonkét futamos Forma–1-es szezon

Pénteken Bahreinben az első szabadedzéssel megkezdődik a Forma–1-es világbajnokság új idénye, amelyről a Nemzetközi Automobil-szövetség hivatalos holnapja, a Formula1.com úgy véli, hogy ez a szezon az „új éra, új győztesek, új bajnok” címmel foglalható legjobban össze.

A titkolózás  napjainak vége
Az első futam helyszínén tartott tesztelésen Verstappen volt a leggyorsabb
Fotó: AFP/Mazen Mahdi

Tény, hogy az idei tesztek közül a második csak összezavarta a képet. A bahreini három napon az összes kört tekintve a világbajnoki címvédő holland Max Verstappen volt a leggyorsabb, a zárónapon 1:31.720 perces kört autózott a Red Bull Hondával, viszont a legnagyobb távra, 385 körre a Mercedes volt képes. De ez Lewis Hamilton szerint nem ad elég okot az örömre.

A Red Bull sem azért boldog, mert ilyen gyorsak voltak, a vezető mérnök, Guillaume Rocquelin szerint a köridők semmit nem jelentenek, és maga Verstappen se a tempót, hanem azt emelte ki, hogy általánosságban mindenben fejlődtek a harmadik tesztnapon, és jó érzés volt az autóval teljesíteni, amit elterveztek. Legyen az bármi is. Merthogy úgyis mindenki titkolózik. Közel a szezonkezdés, de még mindig nem tudni, melyik istálló mire lesz képes. Az Alpha Tauri a francia Pierre Gaslyval például az első napon mindenkinél gyorsabb volt, és a kis csapat autója nyilván jól van összerakva, ha a második legtöbb kört tudták megtenni a tíz istálló közül.

A Ferrariról is úgy gondolkoznak most a szakemberek, mint amelyik csapat végre újra magára talált. Mind a korábbi barcelonai, mind a bahreini tesztelésen fürgén mozgott az autó, különösen Charles Leclerc alatt. A monacói autóversenyző szerint ez volt az egyik legsimább tesztidénye, sokat fejlődtek az idei rajtra. De mint mondta, fogalma sincs, hol vannak a mezőnyben. „Azt gondolom, nagyon óvatosnak kell lennünk. Láthattuk, hogy a Red Bull egy továbbfejlesztett géppel készült, míg a Mercedesé szinte teljesen új volt, és még nem mutatták meg a bennük rejlő potenciált.”

A Haas–Ferrari sem panaszkodhat, a második leggyorsabb pilóta épp az ő Mick Schumacherük volt, még Leclercet is megelőzte, de figyelemre méltó a spanyol Fernando Alonso negyedik ideje is az Alpinnal. A brit George Russell, az új második számú Mercedes-pilóta ötödik lett, miközben Hamilton csak tizenhatodik. Persze a tesztek nem azért vannak, hogy könnyű legyen megtippelni, ki nyeri majd a futamokat, hanem hogy a csapatistállók éles helyzetben, egymás szeme láttára kipróbálhassanak mindenféle dolgokat, és megtartsanak vagy elejtsenek fejlesztéseket.

Az is kiderült, hogy a Haas által kirúgott orosz Nyikita Mazepin helyére (aki éppen most hozott létre egy alapítványt az oroszok ukrajnai háborúja miatt nehéz helyzetbe került honfitársai megsegítésére abból a pénzből, amelyet a szintén kitiltott Uralkali orosz főszponzor tett volna bele az idei Forma–1-be) a két éve elküldött dán Kevin Magnussen lép, pedig egy Fittipaldi unoka is közel volt a tűzhöz. Mindent összevetve jó idény ígérkezik, olyan szezon, amelyben végre az autók teljesítménye és a versengés több szerepet kaphat, mint a versenybírák döntései.

Kapcsolódó írásaink

Verstappen hosszabbított

ĀA Forma–1-es világbajnokság legutóbbi győztese, a holland Max Verstappen meghosszabbította a szerződését a Red Bullnál