Oktatás

Már 26 egyetem vesz részt a Tanítsunk Magyarországért programban

Nyolcszáz egyetemista mentorál országszerte 500 településen 3600 általános iskolást

Már 26 egyetem vesz részt a Tanítsunk Magyarországért programban – mondta a program irányításáért felelős kormánybiztos csütörtökön Sopronban, abból az alkalomból, hogy a Soproni Egyetem is csatlakozott a programhoz.

Már 26 egyetem vesz részt a Tanítsunk Magyarországért programban
Azokon a településeken, ahol jelen van a program, harmadannyi gyermek megy kisegítő iskolába és háromszor annyi szakképzésbe
Fotó: Facebook/Erzsébet táborok

György László felidézte: a program lényege az, hogy egyetemistákat készítenek fel arra, hogy képesek legyenek a 12-14 éves gyerekeket segíteni abban, hogy akadálymentesen vegyék az iskolaváltás jelentette megpróbáltatásokat, megelőzzék lemorzsolódásukat, és szakmához segítsék őket. A kormánybiztos kiemelte, a mi felelősségünk, hogy iránymutatást adjunk a gyermekeknek.

György László beszélt arról is, a Z generáció tagjai keresik az élet értelmét és a kapaszkodókat, a program pedig abban segít nekik, hogy ezt megtalálják, "ne morzsolódjanak le" az általános iskola elvégzése után, hanem megtalálják a helyüket a világban és a képességeik szerint tanuljanak. Azt mondta, hogy a programnak van hatása, eredménye, mert jelenleg 800 egyetemista mentorál országszerte 500 településen 3600 általános iskolást, és azokon a településeken, ahol jelen van a program, harmadannyi gyermek megy kisegítő iskolába és háromszor annyi szakképzésbe.

A továbbtanulási arány ezeken a településeken 2 százalékponttal magasabb, 96 helyett 98 százalék – fűzte hozzá. Fábián Attila, a Soproni Egyetem rektora elmondta, hogy örömmel csatlakoznak a programhoz, mert az egyetemet a közösségi lét és a közösségi szellem, az egymásért való felelősségvállalás jellemzi, ami a selmeci hagyományokból fakad. Hozzátette, hogy számos olyan tehetség van ma a kistelepülések általános iskoláiban, aki nagyon nehezen kapja meg azt a tudást, amivel egyetemre mehet a későbbiekben. A rektor reményét fejezte ki, hogy a hallgatók, az egyetemi mentorok és a felsőoktatási intézmény partnerei is egyfajta közös feladatnak tekintik a programban való részvételt.

Kapcsolódó írásaink