Oktatás
Kulcsszerepe van az óvoda–iskola átmenetnek a tanulmányi sikerben
Az első iskolai élmények alapozzák meg a gyerekek későbbi eredményeit

Balatoni Katalin a témában tartott szakmai egyeztetést követően emlékeztetett: szeptembertől az óvodákban naponta összesen 45 perces időkeretben a nagycsoportos gyermekek iskolaelőkészítő fejlesztésben vesznek részt.
Az óvodai életkor nagyon meghatározó a gyermekek fejlődésében és fejlesztésében, az óvodáknak nagyon nagy szerepe van abban, hogy mesékkel, játékokkal, dalokkal és mozgással felkészítik a gyerekeket az iskolára. „A következő fontos pillanat és feladat, az már az iskoláké lesz” – mondta a miniszterelnöki biztos.
Kiemelte: az óvoda-iskola átmenetének sikeres folyamata nem csak az intézmények és a pedagógusok feladata és felelőssége. Nagyon fontos, hogy megfelelő kapcsolatban és együttműködésben jöjjön létre a folyamat a családokkal is – mutatott rá a politikus.
Balatoni Katalin közölte: az egyeztetésre tanítókat, családszervezeteket, szakembereket, óvodapedagógusokat is meghívtak.
Péterffy Balázs, a Klebelsberg Központ szakmai elnökhelyettese szintén kiemelte, hogy a magyar köznevelési rendszer kulcskérdése az, hogy mennyire sikeresen tud megvalósulni az óvodából az iskolába történő átlépés. A sikeresség az egyik legfontosabb alapeleme, hogy „élő és érdemi” kommunikáció legyen a felek között.
A Klebelsberg Központ a tankerületi központokkal közösen vállalta, hogy a jó gyakorlatokat minél szélesebb körben megosztják az intézményekkel – közölte.
Bakkné Mórucz Henrietta, a Nemzeti Pedagógus Kar tanítók tagozatának elnöke kiemelte: a szeptemberben induló óvodai programot nagyon hasznosnak tartják. Az óvodából érkező gyerekeket játékosan, élményszerűen próbálják meg bevezetni az iskolai életbe. Ugyanakkor nem maradhat el a mese, a játékos foglalkozások, amivel egy kicsit megkedveltetik az iskolai körülményeket a gyerekekkel – mondta.
Kereki Krisztina, a Fiatal Családosok Klubjának projektmenedzsere arról beszélt, a program nem működhet a családok támogatása nélkül, és a hiteles információk birtokában a szülők az ügy mellé állnak, és támogatják a változtatás, mert felismerik, hogy ez a gyermekük érdeke. Nagyon fontos visszajelzés volt a családok részéről, hogy a fejlesztés játékos és élményalapú legyen – mondta.
Szakos Enikő, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nemeskürty István Tanárképző Kar stratégiai és fejlesztési osztályvezetője elmondta: az intézmény tudományos munkával és kutatási eredményekkel is szeretné segíteni, hogy az óvoda-iskola átmenet mindenki számára a leghatékonyabban történjen.