Montázs
Egy nő, aki felforgatta a világot
Az első "selfmade" milliárdos, aki bebizonyította, hogy a szépségipar hatalmas gazdasági és kulturális erővé válhat

Ausztrália és az első krém
1902-ben kivándorolt Ausztráliába, Melbourne-be. Magával vitt néhány tégelyt édesanyja kedvenc hidratáló krémjéből, amelyet egy krakkói gyógyszerész készített. Az ausztrál klíma miatt a helyi nők bőre hamar kiszáradt, így óriási kereslet támadt a krém iránt. Helena felismerte a lehetőséget: gyógyszerészekkel együttműködve újrakeverte és saját márkanév alatt kezdte árusítani Valaze néven. Ez volt karrierje első nagy sikere.
Nemzetközi terjeszkedés
- 1908-ban Londonba költözött, és ott is megnyitotta első szalonját.
- 1912-ben Párizsban nyitott üzletet, ahol a francia arisztokrácia körében vált népszerűvé.
- 1915-ben, az első világháború miatt New Yorkba ment, ahol megalapította az amerikai Helena Rubinstein Inc.-et.
A Rubinstein-szalonok nem csupán krémeket kínáltak, hanem luxus szépségszolgáltatásokat is: arckezeléseket, sminktanácsadást, valamint személyre szabott bőrápolási programokat.
Innováció és versengés
Rubinstein úttörő volt a kozmetikai iparban:
- Ő vezette be a bőrtípus szerinti krémeket, hangsúlyozva, hogy nem minden bőr egyforma.
- Elsők között használt tudományos és orvosi érveket a marketingben.
- Versenytársaival, köztük Elizabeth Ardennel, évtizedekig rivalizált a sajtó gyakran emlegette kettejüket, mint a szépségipar "nagyasszonyait".
Személyisége és életmódja
Helena Rubinstein nemcsak üzletasszony, hanem műgyűjtő és mecénás is volt.
- Szenvedélyesen gyűjtötte a modern művészetet (Picasso, Miró, Chagall, Dalí munkáit).
- Extravagáns stílusáról és erős akaratáról vált híressé.
- Kétszer házasodott: először Edward Titus íróval, majd Artchil Gourielli orosz herceggel.
Öröksége
1965-ben hunyt el New Yorkban, 93 évesen. Halálakor birodalmát több kontinensen ismerték és a márka a szépségipar egyik legismertebb neve volt. Öröksége túlmutat a kozmetikumokon: ő volt az egyik első női "selfmade" milliárdos, aki bebizonyította, hogy a szépségipar hatalmas gazdasági és kulturális erővé válhat.