Kultúra
„Színházat vegyenek!” – Marketing Konferencia és Díjátadó a Nemzeti Színházban
Stefano Curti, a trieszti Teatro Rossetti igazgatója nemzetközi tapasztalatokról beszélt

A konferencia célja az volt, hogy párbeszédet teremtsen a művészi alkotómunka és a tudatos menedzsment-szemlélet között, valamint inspiratív példákat mutasson be a színházak innovatív kommunikációs gyakorlatából. A nap folyamán a résztvevők betekintést nyerhettek többek között a színházi jegyértékesítés aktuális trendjeibe, az alkotói szabadság és a menedzsment felelősségének kérdéseibe, valamint a közönség mint partner szemléletét bemutató közösségépítő kezdeményezésekbe. A program kitért a színházi márkaépítés és az érzelmi kapcsolódások jelentőségére is, bemutatva, miként válhat egy intézmény önálló, értékalapú kulturális márkává.
A nemzetközi perspektívát idén Stefano Curti, a trieszti Teatro Rossetti igazgatója hozta el, aki előadásában a kortárs európai színházi menedzsment legjobb gyakorlatait és az olasz színházi piac tapasztalatait osztotta meg a magyar szakemberekkel.
A délutáni kerekasztal-beszélgetések a művészet és stratégia, valamint a marketing és az alkotói világ kapcsolatát járták körül, érintve a storytelling, a digitális és offline stratégiák, illetve a közönségfejlesztés kérdéseit. A nap a zsűri tagjainak közös diskurzusával zárult, amelyben a színházi kommunikáció jövőjéről, valamint a szakmai innováció lehetőségeiről esett szó.
A szakmai programot követően adták át a „Színházat vegyenek! Marketing Díj 2025” elismeréseit, amelyeket Novák Irén, a Kulturális és Innovációs Minisztérium művészetért és közösségi művelődésért felelős helyettes államtitkára nyújtott át. A díj célja, hogy elismerje a színházak leginnovatívabb kommunikációs és közönségépítő megoldásait, és ráirányítsa a figyelmet azokra a kreatív kampányokra, amelyek új utakat nyitnak a kulturális marketing területén.
A Magyar Teátrumi Társaság öt kategóriában hirdetett győzteseket: offline és online marketing megoldások, tartalomgyártás, évadkommunikációs kampány, valamint előadáskampány. A pályázatokat a szakmai zsűri – Malik Andrea, Rosznáky Emma, Csáky Attila, Mátrai Miklós és Sallai Gábor – értékelte.
Díjazottak:
Legjobb offline marketing megoldás: Magyar Nemzeti Táncegyüttes, Kolibri Színház, Magyar Színház, Budapest Bábszínház
Legjobb online marketing megoldás: Békéscsabai Jókai Színház, Szigligeti Színház, Nemzeti Táncszínház
Legjobb tartalomgyártási megoldás: Csiky Gergely Színház, Országosa Színházi Találkozó, Déryné Program
Legjobb évadkommunikációs kampány: Zenthe Ferenc Színház, Móricz Zsigmond Színház
Legjobb előadáskampány: Szegedi Szabadtéri Játékok, Győri Nemzeti Színház, Nemzeti Színház
A konferencia és a díjátadó esemény közösen mutatta meg, hogy a színház világa miként képes ötvözni a kreatív művészi látásmódot a tudatos menedzsment- és marketingstratégiákkal – erősítve ezzel a színházak közönséggel való kapcsolatát és jövőbe mutató fejlődését.