Kultúra

Úgy néznek ki, mintha élnének: Rómában a Palazzo Bonaparte hiperrealista szobrokat mutat be + GALÉRIA

Az eseményen a legnagyobb nemzetközi kortárs művészek 43 megainstallációja látható

A római Palazzo Bonaparte ad otthont május 26-án a „It Looks Alive!” (Élőnek tűnik) kiállításnak, a tárlaton hiperrealista szobrokat lehet megtekinteni. Az eseményen a legnagyobb nemzetközi kortárs művészek 43 megainstallációja látható – számolt be az eseményről a Finestre sull’ Arte.

Úgy néznek ki, mintha élnének: Rómában a Palazzo Bonaparte hiperrealista szobrokat mutat be + GALÉRIA
Sam Jinks ausztrál művész cím nélküli alkotása
Fotó: AFP/Vincenzo Pinto

Maurizio Cattelan, Ron Mueck, George Segal, Carole Feuerman és még sokan mások a főszereplői a „It Looks Alive!” kiállításnak. Hyperrealista szobrok a legnagyobb kortárs művészektől május 26. és 2024. október 8. között a római Palazzo Bonapartéban lesz látható, Olaszországban a legfontosabb kortárs művészek által elmesélve.

A Sembra vivo! cím azt az áhítatot hivatott felidézni, amelyet a kiállítás a látogatókban a kiállított szobrok előtt életre kíván kelteni, amelyeken nehéz megkülönböztetni egy valódi testet egy műalkotástól, annyira valósághű a mű egésze, egészen a legapróbb részletekig.

A kiállításon 43 megainstalláció látható, amelyeket a legnagyobb nemzetközi kortárs művészek készítettek, összesen 29: Maurizio Cattelantól (akihez olyan ikonikus művek köthetők, mint a Szellemek galambjai installáció vagy a híres banán, ismertebb nevén a „Komédiás”) Ron Muech-en át, aki egy gigantikus Dark Place emberfejet is kiállít, egészen George Segalig, Carole Feuermanig, Duane Hansonig és sokan másokig.

A kiállítás célja, hogy provokáljon, megkérdőjelezze és összehozza a legvitatottabb művészeket: mi okozta, hogy a hiperrealista szobrok rövidre zárják a látogatók elméjét? Tudjuk, hogy nem valódiak, mégis, hogy a bőr, a haj, a szakáll és az ujjak mást mondanak nekünk. A meztelen testek sokkolnak minket, a szemek hipnotizálnak, és azok a méretek, amelyek néha tökéletesen méretarányosak, néha pedig tévesek, összezavarnak minket: Úgy néz ki, mintha élne! Valóban az?

A kiállítást a németországi Institut für Kulturaustausch gondozta, kurátora Maximilian Letze, Nicolas Ballario közreműködésével, producere és szervezője pedig az Arthemisia, amely a Jagónak és Leandro Erlichnek szentelt kiállítások nagy sikere után ismét új és látomásos projekteket javasol az olaszországi kortárs művészeti színtéren.

A kiállítás támogatója a Generali Valore Cultura, kiemelt partnere a Ricola, mobilitási partnere az Atac és a Frecciarossa Treno Ufficiale, médiapartnere az Urban Vision és partnere a Mercato Centrale Roma.

Marc Sijan amerikai szobrászművész Ölelés című alkotása
Marc Sijan amerikai szobrászművész Ölelés című alkotása
Fotó: AFP/Vincenzo Pinto

Kapcsolódó írásaink