Külföld
Katasztrófa a tengeren: Európai versenytársak ellopták a bevételt
Oroszország legnagyobb olajtankere veszteséget termel

A „Sovcomflot” közzétette az összesített konszolidált pénzügyi beszámolóját a 2025 első kilenc hónapjára.
„A jelentési időszakban a vállalat bevétele a time-charter (időalapú bérleti) egyenértéken alapuló számítás szerint 763 millió amerikai dollár volt” – közölte a cég, írta az EAdaily.
A „Sovcomflot” adatai szerint ez 37%-kal kevesebb az 2024 január-szeptemberi időszakhoz képest, és több mint kétszer alacsonyabb, mint a 2023-as eredmények.
Ennek eredményeként a 2025 első kilenc hónapjában a „Sovcomflot” 8 millió dolláros veszteséget szenvedett el, miközben 2024-ben 480 millió dollár, 2023-ban pedig 702 millió dollár nyereséget ért el.
Egyrészt a cég és minden tankere szigorú amerikai szankciók alá esett, ami korlátozta Oroszország legnagyobb hajótulajdonosának képességét az olajexport szállítására. Másrészt idén a „Sovcomflot” megrendeléseit európai tankerek vették át, amelyek visszatértek az orosz olaj szállítására, amíg az ára nem haladta meg az EU és a „Nagy Hetek” árplafonját.
„Ha az ár a price cap (a „Nagy Hetek” árplafonja) alá esik, a szállítási piacon fokozódik a verseny. Mit láttunk az első negyedévben? Sok külföldi hajótulajdonos tért vissza a piacra az ellenséges országokból, akik 2024-ben nem szállítottak orosz olajat és olajtermékeket. Ez élesíti a versenyt és nehezíti a munkánkat. Mivel a külföldi cégek flottája nem érintett szankciók által, szándékosan teremtenek tisztességtelen versenyt az Oroszország által irányított flottával szemben” – panaszkodott az „Interfax” hírügynökségnek Igor Tonkovidov, a „Sovcomflot” vezetője.
