Külföld

Németországban már a hajvágás is luxus lett – Nem engedhetik meg maguknak az emberek

A németek negyede már egyáltalán nem jár fodrászhoz, a drágulás mindenkit elért

A német fodrászipar válságba került: miközben a költségek és a bérek folyamatosan nőnek, a vendégek száma csökken. Sok szalon üresen áll, és a fodrászok szerint az emberek egyre árérzékenyebbek – a hajvágás már nem alapvető szolgáltatás, hanem luxuskiadás lett, írja a Gazeta.pl.

Németországban már a hajvágás is luxus lett – Nem engedhetik meg maguknak az emberek
Képünk illusztráció
Fotó: AFP/DPA Picture-Alliance/DPA/Jan Woitas

A német fodrászatokban továbbra is emelkednek az árak, és a szolgáltatások közötti különbségek is nőnek. Átlagosan a nők körülbelül 54 eurót fizetnek egy hajmosásért, vágásért és formázásért, míg a férfiak 33 euró körüli összeget – derül ki az Észak-Rajna–Vesztfáliai Fodrászok és Kozmetikusok Szövetségének felméréséből.

Az egyszerű hajvágás továbbra is olcsóbb, de a festés és a melír ára ugrott meg leginkább.

A YouGov reprezentatív közvélemény-kutatása szerint a németek 28%-a 15–29 euró, 20%-a 30–49 euró, míg 14%-a ennél is többet költ egy hajvágásra.

Csak 8% fizet kevesebbet 15 eurónál, míg 26% egyáltalán nem költ fodrászra.

A felmérést október végén végezték, körülbelül 2900 felnőtt bevonásával.

A fodrászárak növekedésének fő oka a munkaerő, az energia és az anyagköltségek emelkedése, valamint az általános infláció – emeli ki a Német Központi Fodrászipari Szövetség.

A szervezet ügyvezető igazgatója, Holger Stein hozzátette: sok szalon küzd szakképzett munkaerőhiánnyal, miközben az iparág kiadásainak 55–60%-át a bérek teszik ki.

Sok fodrász arról számol be, hogy az ügyfelek egyre árérzékenyebbek. „A vendégek tovább csökkentik a kiadásaikat, ami sok szalon látogatottságát visszaveti” – mondta az egyik szakember.

Az ágazat bevételeinek közelmúltbeli növekedése főként az árak emelkedésének volt köszönhető.

A múlt évben még azt prognosztizálták, hogy a német fodrászipar teljes bevétele 7,67 milliárd eurót érhet el. Stein szerint 2025-ben ez az összeg valamivel alacsonyabb lehet, mivel a vállalkozások a vendégek számának és a megrendelések mennyiségének csökkenésére számítanak.

Kapcsolódó írásaink