Külföld

Moszkva visszavágott a Nyugatnak

Az orosz fél korábban többször és különböző szinteken megfogalmazta a figyelmeztetést

Nyolcvanegy európai médiaszolgáltatóhoz korlátozták a hozzáférést Oroszországban, válaszul arra, hogy az Európai Unióban orosz tömegtájékoztatási eszközöket tiltottak be – közölte honlapján kedden az orosz külügyminisztérium.

Moszkva visszavágott a Nyugatnak
Vlagyimir Putyin államfő
Fotó: SERGEI BOBYLYOV / POOL / AFP

„Az Európai Unió Tanácsának május 17-i, három orosz médium (a RIA Novosztyi, az Izvesztyija és a Rosszijszkaja Gazeta) 'minden műsorszolgáltatási tevékenységének' betiltásáról szóló, ma, június 25-én hatályba lépő határozatára való válaszintézkedéseként az Oroszországi Föderáció területén ellenkorlátozások lépnek életbe számos, a különleges hadművelet menetéről szisztematikusan nem hiteles információkat terjesztő, EU-tagállamokbeli médium és páneurópai médiaszolgáltató műsorszolgáltató forrásaihoz való hozzáférésben” – áll a közleményben.

Magyarországon az intézkedés a 444.hu hírporált érinti.

A moszkvai diplomáciai tárca emlékeztetett rá, hogy az orosz fél korábban többször és különböző szinteken megfogalmazta a figyelmeztetést: az orosz újságírók „politikai indíttatású zaklatása és az orosz médiumok indokolatlan betiltása az uniós térségben nem marad válasz nélkül”.

„Ennek ellenére Brüsszel és a blokk tagállamainak fővárosai az eszkaláció útját választották, és Moszkvát újabb jogtalan betiltással kényszerítették tükör- és arányos ellenintézkedések meghozatalára. A felelősség ezért a fejleményért kizárólag az Európai Unió vezetését és a blokk azon országait terheli, amelyek támogatták ezt a döntést. Amennyiben az orosz médiát érintő korlátozásokat feloldják, az orosz fél is át fogja gondolni a döntését ezekkel a médiaszolgáltatókkal kapcsolatban” – hangsúlyozta a külügyminisztérium.

Az orosz korlátozás több mint 20 uniós ország tömegtájékoztatási eszközeit érinti, köztük az osztrák ORF állami műsorszolgáltatót, a német Der Spiegel, Die Zeit és Frankfurter Allgemeine Zeitung lapokat, a spanyol El Mundo és El País lapokat, valamint az EFE hírügynökséget, az olasz La Stampa és La Repubblica lapokat, valamint a RAI köztelevíziót, a francia Le Monde és La Croix című lapokat, valamint az AFP hírügynökséget és a Radio France rádiót, a Politico és az EUObserver hírportált.

Kapcsolódó írásaink