Külföld
Új uniós tartalomszabályozás vonatkozik augusztustól a globális technológiai ipar vezető szereplőire
A havi több mint 45 millió aktív felhasználóval rendelkező vállalatok számára kockázatkezelési és -elemzési követelményeket ír elő

Az online szolgáltatások széles kategóriájára vonatkozó szabályozás olyan, online kereskedelmi vagy közösségi oldalként, digitális keresőfelületként vagy más szolgálatói platformként nyilvántartásba vett vállalatokat érint majd, mint a Facebook, az Instagram, a TikTok, a Twitter, a YouTube, az Amazon, az AliExpress, az Apple App Store vagy a Booking.com.
A digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály a havi több mint 45 millió aktív felhasználóval rendelkező vállalatok számára kockázatkezelési és -elemzési követelményeket ír elő, külső és független ellenőrzésre, adatszolgáltatásra, valamint etikai kódex betartására kötelezi a digitális platformok üzemeltetőit.
Breton közölte, további négy-öt vállalat szintén a jogszabály hatálya alá eshet. Erről a következő hetekben hoznak döntést.