Krónika

Megállt a balatoni vasúti közlekedés, a vezérigazgató vizsgálódik

A pünkösdi hétvége első napján sorompóhiba okoz káoszt

"Azonnali vizsgálatot rendeltem el, mert az nem elfogadható, hogy egy 10 éve pincétől a padlásig felújított vasúti pályán újra sorompóhiba miatt szívjanak családok ezrei" - írta ki közösségi oldalára Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.

Megállt a balatoni vasúti közlekedés, a vezérigazgató vizsgálódik
A pünkösdi hétvége első napján sorompóhiba okoz káoszt (képünk illusztráció)
Fotó: MH archív/Papajcsik Péter

A bejegyzésben a vezérigazgató hozzátette: a pünkösdi hosszú hétvégén, ráadásul a balatoni vasútvonalon - ezúttal Érd és Tárnok között - keletkezett a probléma.

Kiemelte: sajnos nem ez az első sorompóhiba itt a héten, ami miatt a kényszerű sebességcsökkentés hatására a sűrű vonat forgalomban tetemes késések keletkeznek. Amit tudunk tenni, azt ebben a helyzetben is megtesszük: a vonatok egy része az érintett szakaszt el tudja kerülni a másik érdi vasútvonalon, a Haváriaközpont átvette a vezénylést. Köszönöm az érintett utasok türelmét, illetve a vonal felújítását végző beszállítók nevében is bocsánatot kérek mindannyiuktól.

A fb-bejegyzés arra is kitér, hogy ezt a vonalat 10 évvel ezelőtt teljesen felújították: a sorompókat és a biztosítóberendezést a Siemens szállította, több mint 15 milliárd forintért, 15 ezer millió forintért!

"A szinte mindennapos műszaki hibák egy ilyen vasútvonalon nem tolerálhatók, ezért azonnali és átfogó vizsgálatot rendelek el a MÁV Pályaműködtetési Zrt.-nek, hogy az egykori szállítóval együttműködve találják meg a helyzet gyors rendezésének módját. A vizsgálat eredményeiről természetesen tájékoztatást adunk majd a nyilvánosságnak" - közölte Hegyi Zsolt.

Késő délután Lázár János szakminiszter közösségi oldalán tudatta, hogy "teljes összegű kártérítést fizet a MÁV-csoport a balatoni vonal mai károsultjainak, vagyis nem csupán a jegyár 50%-át, hanem az egészét visszaadjuk nekik a késések miatti bocsánatkérésként."

Hozzátette: így döntöttem azt követően, hogy ma ismét elesett épp az a vasútvonal, amelyet mindössze 10 éve újított fel teljeskörűen a Siemens.

Kapcsolódó írásaink