Krónika

Vitályos Eszter: Megengedhetetlen, hogy a repülőtéren kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat

A kormányszóvivő szerint nem kapnak megfelelő tájékoztatást azok, akiknek a járata késik vagy azt törölték, az információhiány és a repülőtéren felmerülő körülmények késztették arra a kormányt, hogy beavatkozásokat kérjen

Megengedhetetlen, hogy a repülőtereken az információhiány miatt kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat – mondta a kormányszóvivő a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában.

Vitályos Eszter: Megengedhetetlen, hogy a repülőtéren kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat
Utasok várakoznak a beszállásra a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren. A kormányszóvivő szerint nem kapnak megfelelő tájékoztatást azok, akiknek a járata késik vagy azt törölték, az információhiány és a repülőtéren felmerülő körülmények késztették arra a kormányt, hogy beavatkozásokat kérjen
Fotó: AFP/Hemis/hemis.fr/Bugrat Davit

A kormányszóvivő elmondta, Orbán Viktor miniszterelnök utasította Nagy Márton gazdasági minisztert arra, hogy vegye fel a kapcsolatot a Budapest Airport és a Hungarocontrol Zrt.-vel. A Budapest Airport már gondoskodó helyeket, care zone-okat hozott létre, ahol komfortosabb körülmények, magasabb támlájú székek, fekvőhelyek, ivóvíz, raktár várja a várakozó utasokat, és bébiételekkel, törlőkendővel a kisgyerekesekre is gondolnak.

Úgy folytatta: a légitársaságoknak arra kell törekedniük, hogy minél jobb színvonalú szolgáltatást nyújtsanak. Az utasok információhiánya abból is adódik, hogy akik a földi kiszolgálásban részt vesznek, nem a légitársaságok alkalmazottai, ezért nem akarják a felelősséget vállalni a késésekért. A miniszterelnök és a gazdasági miniszter azt kérte, ne forduljon elő, hogy magyar családok órákig állnak, és nem foglalkozik velük senki.

Beszélt arról is, hogy a légi járatok késésének több oka van: nyáron sűrűbbek a járatok, forgalmasabb a légtér, amelynek az orosz–ukrán háború is befolyásolja a forgalmát. Sok a járatkésés és -törlés Európa-szerte.

Vitályos Eszter igennel válaszolt arra a kérdésre, elvárható-e a légitársaságoktól, hogy tartsák a menetrendet, más esetben fizessenek kártérítést az utasoknak. Jelezte, több fogyasztóvédelmi eljárás van folyamatban légitársaságokkal szemben.

A kormányszóvivő kitért arra is, hogy a gazdasági miniszter hétfőn egyeztet az üzemanyagárakról a Magyar Ásványolaj Szövetséggel és a Mol Zrt.-vel.
Emlékeztetett: a szövetség és a kormány korábbi megállapodása szerint a régiós átlagárakat kell tartani Magyarországon, hozzátéve, megengedhetetlen, hogy magasabb árat kell fizessenek a magyarok, mint a régió országaiban élők.
Hangsúlyozta, a KSH minden pénteken közzéteszi a régiós átlagárakat, ehhez kell igazítaniuk az itthoni árakat a kereskedőknek. Volt februárban és áprilisban egy beszélgetés a Mollal és kereskedőkkel, most azt látják, hogy néhány forinttal magasabbak az árak – jelezte a kormányszóvivő.

Ha már volt megegyezés, és a kereskedők heteken keresztül hozzá tudták igazítani az itthoni árakat a régiós átlagárhoz, akkor kell lennie megoldásnak anélkül, hogy a kormánynak be kelljen avatkoznia – jelentette ki.
Azt mondta, nem az adótartalom miatt magasak az üzemanyagárak, „sokkal inkább az árrésben, a kereskedők ügyeskedésében kell keresni az okokat”.

Február és április között háborús üzemanyagárak voltak, ezt sikerült letörnie a kormánynak. Vannak olyan járulékos költségek, amelyek „velünk maradnak, amíg a háború tart, ezért is az az érdekünk, hogy a háborúnak mielőbb legyen vége” – mondta Vitályos Eszter.

Kapcsolódó írásaink