Krónika

Eltűnhet a Pepsi az európai boltok polcairól

A márkára Magyarországon is nagy változás vár

Az „elfogadhatatlan áremelések” miatt nem értékesíti a jövőben a PepsiCo termékeit a Carrefour. Magyarországon egyelőre nem jelentett be hasonló intézkedést egyik áruházlánc sem, így a hazai üdítők palackozása békében költözhet Szentkirályra – írta meg a Mandiner.

Eltűnhet a Pepsi az európai boltok polcairól
Képünk illusztráció
Fotó: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki

Négy országban és több mint 9000 üzletben nem árulja a jövőben a PepsiCo termékeit a Carrefour – jelentette be a cég a Sky tudósítása alapján. Az egyik legnagyobb francia áruházlánc Spanyolországban, Olaszországban és Belgiumban üzemeltetett egységeire is vonatkozik a tiltás.

A vállalat az üzletekben táblákon tájékoztatja vásárlóit arról, hogy az „elfogadhatatlan áremelések” miatt áll le a népszerű termékek értékesítésével – itt nem csak az üdítőitalokra kell gondolni, hanem például a Lay's chipsre is.

A Carrefour nem először száll harcba a márkákkal: az infláció elszabadulását követően arra figyelmeztette a vásárlóit, hogy ugyanazért az árért kisebb méretű terméket kapnak, mint korábban (ez a zsugorinfláció).

Ami Magyarországot illeti, a márka itt is nagy változások előtt áll, hiszen 2024-től a Magyarországon eladott termékek palackozása Ausztria, Csehország és Románia helyett Szentkirályon valósul meg, azaz szentkirályi vízből készülnek majd az üdítők – ezt Balogh Levente jelentette be.

Az amerikai cég magyarországi érdekeltségeit még 2018-ban szerezte meg a Central Europe Mineral Water Holding, ezzel a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos hazai forgalmazójává vált. A cseh holdingot 2015-ben alapította meg Balogh Levente a Mattoni 1873 csoportot tulajdonló olasz Pasquale családdal.

Kapcsolódó írásaink