Krónika
Szerda hajnaltól zavartalanul közlekedhetnek a vonatok a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon
Még május 7-én délelőtt történt a baleset Téglásnál, ahol egy vasércet szállító tehervonat 35 kocsija közül 9 kisiklott

Több mint 250 vasúti szakember megfeszített munkájának köszönhetően a kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával május 11-re végeztek a szakemberek, ekkor kezdődhetett meg a kevésbé sérült vágány helyreállítása. A síneket 240 betonalj felhasználásával közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezetékrendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én egy vágányon megindulhatott a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között – írták.
Mint olvasható, a balesetben jelentősen megsérült bal vágányt több héten át tartó munkával állították helyre. Mintegy 5000 vasbetonaljat cseréltek ki, és a helyreállításhoz 30 darab 120 méteres sínt építettek be. A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nemcsak a vágányokat, hanem alatta a vasúti alépítményt, a kavics- és zúzottkő ágyazatot is újjá kellett építeni. A felsővezetékeket másfél kilométeren ki kellett cserélni.
A baleset által okozott károk helyreállításának költsége 1,5 milliárd forint körül várható – közölte a Mávinform.