Krónika

Szerda hajnaltól zavartalanul közlekedhetnek a vonatok a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon

Még május 7-én délelőtt történt a baleset Téglásnál, ahol egy vasércet szállító tehervonat 35 kocsija közül 9 kisiklott

Szerda hajnaltól már menetrend szerint, zavartalanul közlekedhetnek a vonatok a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon, miután kedd éjszaka visszaadták a forgalomnak a bal vágányt is a Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakaszon, ahol május 7-én egy kisiklott tehervonat jelentősen megrongálta a pályát – közölte a Mávinform kedden a honlapján.

Szerda hajnaltól zavartalanul közlekedhetnek a vonatok a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon
Fotó: MH archív/Csudai Sándor

Több mint 250 vasúti szakember megfeszített munkájának köszönhetően a kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával május 11-re végeztek a szakemberek, ekkor kezdődhetett meg a kevésbé sérült vágány helyreállítása. A síneket 240 betonalj felhasználásával közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezetékrendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én egy vágányon megindulhatott a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között – írták.

Mint olvasható, a balesetben jelentősen megsérült bal vágányt több héten át tartó munkával állították helyre. Mintegy 5000 vasbetonaljat cseréltek ki, és a helyreállításhoz 30 darab 120 méteres sínt építettek be. A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nemcsak a vágányokat, hanem alatta a vasúti alépítményt, a kavics- és zúzottkő ágyazatot is újjá kellett építeni. A felsővezetékeket másfél kilométeren ki kellett cserélni.

A baleset által okozott károk helyreállításának költsége 1,5 milliárd forint körül várható – közölte a Mávinform.

Kapcsolódó írásaink

Jön a nyári menetrend

ĀA MÁV-Volán kiemelten fontosnak tartja, hogy az utasok lehetőleg elővételben vásárolják meg a jegyeket