Krónika

A német Adidas bejelentette, hogy mikor tér vissza az orosz piacra

A tavalyi évben 110 millió dollárral csökkentet a nyeresége, mert kivonult az orosz piacról

Az Adidas német sportruházati és lábbelimárka november 1-jén nyithatja meg újra üzleteit Oroszországban – jelentette a Mash hírportál pénteken a Telegram-csatornáján a vállalat oroszországi egységén belüli forrásokra hivatkozva–- írta meg az oroszhirek.hu.

A német Adidas bejelentette, hogy mikor tér vissza az orosz piacra
Adidas
Fotó: Norikazu Tateishi / Yomiuri / The Yomiuri Shimbun via AFP

A beszámoló szerint a cég szerződést kötött a Daher Group befektetési cég libanoni ágával, amely a világ egyik legnagyobb bevásárlóközpontjának, a Dubai Mallnak a tulajdonosa. Ugyanez a cég irányítja a Fashion and More Management DMCC-t, egy Egyesült Arab Emírségekben bejegyzett céget, amely nemrég vásárolta meg a Zara, a Bershka, a Pull&Bear és a Massimo Dutti oroszországi üzleteit a spanyol Inditex divatóriástól.

A Mash értesülései szerint az új Adidas-üzletek alkalmazotti toborzása a tervek szerint kora ősszel kezdődik, hogy minden készen álljon a novemberi induláshoz. Arról nincs információ, hogy az Adidas üzletek megtartják-e a márkanevet, vagy új név alatt nyitnak újra, ahogy a korábbi Inditex üzletek tették.

A hét elején olyan hírek láttak napvilágot, hogy az Adidas a török FLO Retailing céggel is tárgyalásokat folytat az oroszországi üzletág esetleges eladásáról. A Vedomosztyi hírügynökségnek nyilatkozó ingatlantanácsadói források szerint az üzletet várhatóan idén ősszel véglegesítik és az Adidas oroszországi üzleteinek teljes márkaváltását irányozta elő.

Az FLO Retailing, amely olyan márkákat üzemeltet, mint az amerikai Polo Association, a Lumberjack és a Reno, tavaly vásárolta meg a sportruházati óriás Reebok oroszországi üzleteit, amelyek azóta Sneaker Box néven nyíltak meg az országban.

Sem a FLO Retailing, sem a Daher Group nem kommentálta eddig a híreket.

Az Adidas tavaly több nyugati márkához csatlakozva felfüggesztette oroszországi tevékenységét a szankciók miatt. A vállalat 2022 márciusában zárta be kiskereskedelmi üzleteit és online áruházát.

Tavaly októberben az Adidas közölte, hogy úgy döntött, végleg leállítja üzleti tevékenységét az országban. A döntés jelentősen befolyásolta a vállalat nyereségét, amely közel 110 millió dollárral zuhant 2022 harmadik negyedévében.

Kapcsolódó írásaink