Gazdaság

Elkezdődik a Debrecen-Mátészalka vasútvonal felújítása

A tervezési fázisra bruttó 8 milliárd forintot fordítanak

A tervezéssel megkezdődik a Debrecen-Mátészalka vasútvonal felújítása és villamosítása - mondta az Északkelet-Magyarország közúti és vasúti közlekedésének fejlesztéséért felelős miniszteri biztos a nyírbátori vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón pénteken.

Elkezdődik a Debrecen-Mátészalka vasútvonal felújítása
Tasó László, az Északkelet-Magyarország közúti és vasúti közlekedésének fejlesztéséért felelős miniszteri biztos (b) és Simon Miklós, a térség fideszes országgyűlési képviselője a nyírbátori vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón 2025. november 7-én. A miniszteri biztos bejelentette: a tervezéssel megkezdődik a Debrecen-Mátészalka vasútvonal felújítása és villamosítása. A kiviteli tervek elkészítésére várhatóan 2026 első negyedévében választják ki a tervezőt.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Tasó László hangsúlyozta, a fejlesztés mintegy hetven kilométer hosszban érinti a vasúti pályát Debrecen-Apafától a szatmári városig. Ennek során a vágányok tengelyterhelését 22,5 tonnásra emelik, villamosítják a teljes szakaszt, megújítják az állomásépületeket és azok peronjait, parkolókat építenek, utastájékoztató rendszert telepítenek, illetve a teljes vonalon kiépítik a központi irányítási rendszert és biztosítóberendezéseket.

A beruházás az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban (Ikop) valósul meg, jelenleg a tervezési folyamat tart - ismertette a miniszteri biztos, hozzátéve, a kiviteli tervek elkészítésére várhatóan 2026 első negyedévében választják ki a tervezőt.

Tasó László az MTI kérdésére elmondta, a tervezési fázisra bruttó 8 milliárd forintot fordítanak.

Simon Miklós, a térség fideszes országgyűlési képviselője a tájékoztatón kifejtette, a fejlesztéssel óránkénti 100-120 kilométeres sebességet szeretnének elérni a 110-es számú vasútvonalon, a villamosítás mellett pedig megfelelő kiszolgáló infrastruktúrát építenek ki az utasok számára.

A beruházás a térség ipari fejlesztését is szolgálja majd, az utasok pedig rövidebb idő alatt juthatnak el Debrecenbe, Mátészalkára és Nyírbátorba - hangoztatta a képviselő.

Simon Miklós megjegyezte, a Debrecent és Mátészalkát közúton összekötő 471-es főút szabolcsi szakaszának szélesítésére és felújítására már elkészültek a kiviteli tervek, valamint elkezdődött a tervezés a Nyírbátort elkerülő útszakasz megépítésére.

Kapcsolódó írásaink